Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

trollet

Medlem
Jag har haft 2 parallella bokningar men på olika stationer i världen och då har jag fått in 2*10000 på mitt konto. Så det funkar bra.
Men detta med samma station och samma konto samma helg = alltså lite osäkert, och jag vill inte chansa.
 

Meazza

Medlem
Jag har haft 2 parallella bokningar men på olika stationer i världen och då har jag fått in 2*10000 på mitt konto. Så det funkar bra.
Men detta med samma station och samma konto samma helg = alltså lite osäkert, och jag vill inte chansa.
Om du inte känner för att chansa så borde du avstå, då det är emot reglerna.

5. Renters can only claim miles for their own rentals, i.e. only one rental at a time.
 

trollet

Medlem
Meazza, tack för påminnelsen... Jag hade glömt bort dessa EuroBonus General Terms and Conditions :rolleyes:.. Så egentligen har jag haft tar med att det gått igenom med parallella
 

Swedestar

Medlem
Någon som haft problem med att återlämnad bil mellan 48 och 72 timmar ej gett poäng?

Jag lämnade tillbaks en hyra söndag eftermiddag 16:00 (bokad till 08:00 måndag) och fick bara 1500 poäng. Visade sig att uthyrande station av någon anledning avslutat hyran söndag morgon 08:00 och hyran blev därmed bara två dygn (och hela 8 kr och 40 öre billigare, i själva verket dyrare då sjävriskreducering och stöldskyddsförsäkring bara ingick för 2 dagar). Stationen var inte ens öppen 08:00 och jag har andra bevis för att bilen lämnades först 16:00.
Nu menar kundtjänsten att när det gäller poäng för denna kampanjen så måste man ha bilen i 72 timmar vilket självklart är skitsnack.
 

Mr Planning

Medlem
Håller på sedan en evighet med att bråka med AVIS gällande flera hyror där jag endast fått 1.000 poäng, då dom påstår att bilen endast hyrdes i 2 dygn.

Men då den stationen jag använde mig av är obemannad på helgerna så är det en omöjlighet att checka ut bilen på en Söndag.

Samma station har vid ett flertal tillfällen dessutom gjort det omvända, checkat ut bilen på Måndagen när dom öppnar vilket lett till en dubbelt så hög hyra med den extra dagen. (vilket senare återbetalades)

Har säkert ringt AVIS 20 gånger med olika fel dom har gjort, alltid trevliga men det krävs 3-5 samtal för varje fel dom orsakar samt 1-2 månader innan dom återbetalar felaktigt belopp.

Oacceptabelt!
 

O_M

Medlem
Hyrde en bil i sommras som var bokad på 10 000p kampanjen. På morgonen ringer stationen och säger att bilen jag skulle ha hade förra hyrestagaren lämnat i en annan stad utan att meddela så de hade ingen bil ledig. Eftersom jag inte behövde bilen just då så flyttade vi datumet några dagar framåt.

Problemet är att jag inte fått några poäng. Mailet från Avis stod det att jag inte betalat något för bilen (vilket jag gjort 470kr eller likn) och sen svarar de inte på fler mail.

Vilket telefonnummer ringer ni för att begära Eurobonuspoäng som är missade?
 

palmen

Moderator
Hyrde en bil i sommras som var bokad på 10 000p kampanjen. På morgonen ringer stationen och säger att bilen jag skulle ha hade förra hyrestagaren lämnat i en annan stad utan att meddela så de hade ingen bil ledig. Eftersom jag inte behövde bilen just då så flyttade vi datumet några dagar framåt.

Problemet är att jag inte fått några poäng. Mailet från Avis stod det att jag inte betalat något för bilen (vilket jag gjort 470kr eller likn) och sen svarar de inte på fler mail.

Vilket telefonnummer ringer ni för att begära Eurobonuspoäng som är missade?
Vi mailar, har inte adressen i huvudet men det är säkert någon här som kan fylla i med den.
 

Peter_West

Medlem
Någon som kan återkoppla på användning av Avis 15€ voucher och samtidig inkassering av 10k poäng? Som många påpekat tidigare så kanske det inte går att kombinera denna voucher med andra kampanjer...

Har någon använt sin 15-Euro voucher och kan bekräfta att man ändå får sina 10 000 Eurobonuspoäng?

Har någon använt AVIS 15€ voucher eller vouchern för gratis weekendhyra? Tänkte om dessa går att använda som betalningsmedel i samband med att man hämtar ut bilen?

Haft några hyror me dessa kampanjer nu och fick en voucher för uppgradering samt en på 15€.

Kommer dessa påverka mina poäng på hyran eller förstöra något i 10k kampanjen?

Tacksam för snabbt svar
 
Toppen