Avis kör en ny 10.000 Eurobonuskampanj

Diskussion i 'Hyrbilar' startad av Robert_E, 18 Augusti 2020.

1. Tim Karlsson

Tim Karlsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jäklar vilken prisskillnad. Brukar åka upp till släkten i Luleå och ta en hyrbil 4dagar för cirka 1000kr. Nu med denna "kampanj" kostar bilen 2800kr :/

2. mha321

mha321 Medlem

Juni? Vilket år?

3. Frisk78

Frisk78 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Naturtligtvis fel av mig... Det ska vara augusti och det är det jag har sökt på.

mha321 gillar detta.
  4. mha321

mha321 Medlem

Det låter rimligare ja :) och då kan det ju inte gärna handla om att de bara inte laddat alla typer av priser så långt fram..

5. GMTmax

GMTmax Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mkt bra förtydligande.
    För att kvalificeras som resa krävs genomförd flygresa alternativt minst en förbokad och genomförd övernattning. Försäkringen gäller alltså inte heller om du hyr en bil och kör till lantstället en långhelg.
    AMEX Elite:s hyrbilsförsäkring är en del av kortets reseförsäkring, inte en fristående hyrbilsförsäkring.

Jane Insane, CoooC och Axxo gillar detta.
  6. PRJml2ENIpiC1e3L

PRJml2ENIpiC1e3L Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för ni nämnde detta !

Vad definieras som förbokad övernattning?
    Behöver den vara bokad innan hyrbilen ?
    Ett visst antal dagar innan själva övernattningen?

Jag har missat att den här försäkringen fanns på kortet så har köpt självriskelimemering när jag hyrt bil

7. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Eftersom det är en del av reseförsäkringen så skulle jag gissningsvis säga att den ska vara bokad före resans start...

PRJml2ENIpiC1e3L och Berglund gillar detta.
  8. GMTmax

GMTmax Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Saxat från försäkringsvillkoren:
    FÖRMÅNER HYRBIL — STÖLD, SKADA OCH ANSVAR FÖRSÄKRADS FÖRMÅNER

2. De här förmånerna är tillämpliga under en resa (se definition för ”Resa” på sidan 4) för alla förare, upp till maximalt 5 stycken, som namnges i hyresavtalet. Kostnader för hyrbil måste betalas till 75% med SAS Elite Credit Card eller EuroBonus-poäng.

”Resa” definieras som en resa utanför det land där försäkrad är bosatt eller en resa inom det land där försäkrad är bosatt och som måste innefatta en flygning eller minst en förbokad övernattning på annan plats än där den försäkrade bor. Resor kan vara i upp till 60 dagar i följd eller sammanlagt upp till 120 dagar under varje 12-månadersperiod, och måste påbörjas och avslutas i det land där den försäkrade är bosatt.

Den försäkrade skall betala resans kostnader (transport, boende, utflykter, fritidsaktiviteter) till minst 75% genom SAS EuroBonus American Express Elite Credit Card eller EuroBonus-poäng.

PRJml2ENIpiC1e3L gillar detta.
  9. Renato

Renato Medlem

Riktigt najs deal. Jag tycker det är sjukt billigt att hyra en bil 4 dagar för 2k. Sen att få poängen är ju en najs bonus.

Jag brukar hyra på hertz för cirka 1000 kr till 1500 kr per dygn, dock v90 xc.

Förstod jag det rätt, att man kan ta bättre klass än D och få ta del av erbjudandet? Eller gäller det bara D?

10. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Ja du kan välja alla klasser förutom ABC.

Renato gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!