Senaste nytt

Avis kör en ny 10.000 Eurobonuskampanj

Renato

Medlem
Vad frustrerad jag blir på AVIS. De vägrar betala ut det poäng jag har rätt till.. Allt är bokat via Avis & SAS Eurobonus Ändå säger det att jag inte bokat via rätt hemsida alternativt att jag bokat av mina hyror..

Jag har mailkontakt med cs.se@avis-europe.com.. Mailar jag angående tex hyra E12345677 (2:a okt - 18 okt ) så får jag svar att min hyra E76543211 inte är inom kampanjen. den var ju 5:e maj - 17:e maj.

Så trött på dem nu. spenderar 70k om året på dem och funderar på att byta leverantör nästa år igen.. Vad ska jag göra?

Tja exakt samma sak hände mig. Jag har börjat inse att jag behöver secreen shot, bevis säkerställa flera gånger. Dock så blir det ändå fel.

Jag tar ett exempel, jag bokar enligt reglerna. På mitt avtal står det promotion code, efter bokningen så ringer jag bokningen och ber dom bekräfta att jag har gjort rätt, ang eurobonus kampanjen på 10k. Dom säger ja.

Sen 1 månad efter får jag inga poäng ringer in och dom säger jag har bokat fel, att jag inte har gjort på rätt sätt enligt vårat system. Jag blir rasande. Jag kommer inte ge mig. Efter många om och men så bad dom ursäkt och jag fick 15 euro som kompensation, (ett skämt) plus mina 10k eurobonus.

Så ge dig inte, stå upp för dig plus säg bara att du kommer gå över till hertz, detta är ett oacceptabelt beteende.

Lycka till
 

Homer

Medlem
Vad frustrerad jag blir på AVIS. De vägrar betala ut det poäng jag har rätt till.. Allt är bokat via Avis & SAS Eurobonus Ändå säger det att jag inte bokat via rätt hemsida alternativt att jag bokat av mina hyror..

Jag har mailkontakt med cs.se@avis-europe.com.. Mailar jag angående tex hyra E12345677 (2:a okt - 18 okt ) så får jag svar att min hyra E76543211 inte är inom kampanjen. den var ju 5:e maj - 17:e maj.

Så trött på dem nu. spenderar 70k om året på dem och funderar på att byta leverantör nästa år igen.. Vad ska jag göra?


Vad är problemet? att de påstår att din hyra inträffade vid en annan tidpunkt än
när du verkligen hyrde?
Har du skickat dem kontraktet och slutfakturan som bevisar vilka datum du hyrde?
 
Last edited:

Logistikern

Ny medlem
Delar min erfarenhet från denna kampanj ifall det kan hjälpa någon.

Jag hyrde bil 4 dagar under kampanjen och betalade med SAS Mastercard Premium.

Drygt en månad efter hyran såg jag ännu inte några poäng på kontot, så jag mailade till "customerservice.avisgroup@bsc.avis-europe.com" och påpekade att jag ville ha 10000+1000 poäng för hyran och bad dem att kika på det.

Några dagar senare trillade det in 11000 poäng på kontot som en klumpsumma och ytterligare några dagar senare fick jag ett halvkryptisk mail om att (en helt annan summa) poäng skulle trilla in om 4-8 veckor.
 
Last edited:

GMTmax

Medlem
Tja exakt samma sak hände mig. Jag har börjat inse att jag behöver secreen shot, bevis säkerställa flera gånger. Dock så blir det ändå fel.

Jag tar ett exempel, jag bokar enligt reglerna. På mitt avtal står det promotion code, efter bokningen så ringer jag bokningen och ber dom bekräfta att jag har gjort rätt, ang eurobonus kampanjen på 10k. Dom säger ja.

Sen 1 månad efter får jag inga poäng ringer in och dom säger jag har bokat fel, att jag inte har gjort på rätt sätt enligt vårat system. Jag blir rasande. Jag kommer inte ge mig. Efter många om och men så bad dom ursäkt och jag fick 15 euro som kompensation, (ett skämt) plus mina 10k eurobonus.

Så ge dig inte, stå upp för dig plus säg bara att du kommer gå över till hertz, detta är ett oacceptabelt beteende.

Lycka till
Även jag har pågående ärende med exakt samma process som du beskriver ovan.
Jag har påpekat för Avis hur risigt det är att man som kund ska behöva jaga sina rättmätigt förtjänade kampanjpoäng och att det knappast skapar preferens när man, som jag, hyr bil ganska ofta. Inte värt strulet helt enkelt.
 

Flytoheaven

Medlem
Vad är problemet? att de påstår att din hyra inträffade vid en annan tidpunkt än
när du verkligen hyrde?
Har du skickat dem kontraktet och slutfakturan som bevisar vilka datum du hyrde?

Ja, det påstår att det datum jag haft hyror har jag inte hyrt enligt dom.. Det påstår att dom är avbokade. När jag mailat dom igen ang de hyror inom kampanjen får jag svar bara på att följande hyror inte är gilltiga på kampanjen med hänvisning att jag hyrt dom i början av året.. Helt andra kontraktsnummer och datum.
 

GMTmax

Medlem
Även jag har pågående ärende med exakt samma process som du beskriver ovan.
Jag har påpekat för Avis hur risigt det är att man som kund ska behöva jaga sina rättmätigt förtjänade kampanjpoäng och att det knappast skapar preferens när man, som jag, hyr bil ganska ofta. Inte värt strulet helt enkelt.
Update: efter en del mailande med kundtjänst har jag nu fått registrerat in mina kampanjpoäng.
 

Flytoheaven

Medlem
Du borde få tillbaka pengarna....då du inte hyrt bil enligt dem.

Ja, jag har funderat på din tanke också :)

Det här är senaste konversationen nedan.

========= Please enter your reply ABOVE this line =========

Hej xxx,

Det är tyvärr inte möjligt att kreditera några extar EB poäng för dem hyror som jag nämnde i mitt tidigare mejl.

Jag kan se skärmbilden i ditt andra mejl. Vänligen ge mig hyreskontraktsnumren på dem hyror so du anser du är berättigad att få poäng så ber jag EB teamet kika på dem.

Med vänliga hälsningar,

ABC XYZ

Avis Kundtjänst representant
+46 ( 0 ) 770 - 82 00 82
www.avis.se www.budget.se

=========

Nu är det senaste att det inte går att kreditera extra poäng!? På skärmbilden som jag bifogat från avis.se, är min historik med genomförda hyror. Där syns kontraktsnummer och totalsumma och har markerat vilka som gick under 10k kampanjen samt det andra som jag fått fel poäng för.


Någon som vet hur man kontaktar deras avdelning som ansvarar för Avis och eurobonus direkt?
 

ekf

Medlem
Någon som vet hur man kontaktar deras avdelning som ansvarar för Avis och eurobonus direkt?
Vilket tålamod du har! Själv hade jag lagt ner och röstat med fötterna inför nästa hyra. Generellt har jag bara dåliga erfarenheter av att (försöka) tjäna eurobonuspoäng från hyrbilsföretagen... Satsar numera istället på andra värden såsom lägre pris, bättre service etc.
 
Toppen