Senaste nytt

Avis (Generell diskussion)

Bokade precis hyrbil över jul och mellandagarna. Dramatiska prisskillnader beroende på vilket kontor man väljer i Stockholm! T.ex. här är ett prisexempel för klass D i 7 dagar:

Klarabergsviadukten: 6350 kr
Bromma: 3400 kr
 
Vad med om en trafikolycka idag. En annan bli körde in i mig bakifrån. Alla inblandade verkar ha klarat sig hyfsat även man är rätt mör i kroppen.

Ringde journumret för att rapportera skadan på bilen. Dom kopplade mig till Klarabergsviadukten för man måste tydligen prata med uthyrningskontoret. Satt i telefonkö dit i 60 minuter. Nästa gång blev jag kopplad till Bromma i stället. Satt i kö i 60 minuter. Nu har jag gett upp, känner att jag har gjort det jag kunnat liksom.

SÅ JÄVLA UNDERMÅLIGT! :mad:
 

Berglund

Medlem
I somras hade jag en Avisbil med 170 mil på mätaren som dog. Befann mig vid tillfället 60-65 mil från Stockholm där bilen skulle återlämnas samma kväll. Det tog ordentligt lång tid innan Barcelonakontoret (?) svarade och det enda de kunde göra var att kalla ut bärgare som tog två timmar på sig att anlända.
 

Krotan

Medlem
Dom har generellt problem med sin telefoni verkar det som.
Numera finns en mobil att ringa men oklart om den är för 24/7. Gissar den bara är för när kontoret är öppet (Avis Sthlm/Klaraberg)
Numret är 0732-706012
 

Homer

Medlem
Vouchers och poäng har det funderats på några gångar.
Jag använde 2 (två) vouchers vid en hyra och fick poäng som vanligt.

Det står uttryckligen i reglerna att det går att använda flera vid samma hyra

Multiple coupons of this may be accepted but must not exceed the time and distance portion of the rate.

Samtidigt står det i nästa mening att det inte går :rolleyes:
This offer may not be used in conjunction with any other discount, promotion or offer.
 
Hur hanterar ni som är President's Club situationen när ni är garanterade en uppgradering men inte får det?

Som jag har förstått det är man alltid garanterad en uppgradering om man hyr på flygplats eller järnvägsstation. På citykontor är man garanterad uppgradering vid mån av tillgång. Man är också garanterad dubbeluppgradering vid hyra på helger (väldigt oklart för mig vad detta betyder dock)

På 4 av mina 8 hyror jag gjort under hösten på järnvägskontor i Stockholm har jag inte fått någon uppgradering. Men jag har inte brytt mig så mycket eftersom det varit korta hyror där jag inte ska använda bilen till något speciellt. Men nu ska jag hyra under en längre period och då känns det viktigare för mig att få en bekvämare/roligare bil. Jag ska hyra på en flygplats.

Hur påstridig kan man egentligen vara vid upphämtning om de inte ger en uppgradering. Vad för krav är rimliga att ställa? Hur brukar ni föra er?
 
Last edited:

pswe

Medlem
Hur hanterar ni som är President's Club situationen när ni är garanterade en uppgradering men inte får det?

Som jag har förstått det är man alltid garanterad en uppgradering om man hyr på flygplats eller järnvägsstation. På citykontor är man garanterad uppgradering vid mån av tillgång. Man är också garanterad dubbeluppgradering vid hyra på helger (väldigt oklart för mig vad detta betyder dock)

På 4 av mina 8 hyror jag gjort under hösten på järnvägskontor i Stockholm har jag inte fått någon uppgradering. Men jag har inte brytt mig så mycket eftersom det varit korta hyror där jag inte ska använda bilen till något speciellt. Men nu ska jag hyra under en längre period och då känns det viktigare för mig att få en bekvämare/roligare bil. Jag ska hyra på en flygplats.

Hur påstridig kan man egentligen vara vid upphämtning om de inte ger en uppgradering. Vad för krav är rimliga att ställa? Hur brukar ni föra er?

De gånger under året då jag har en längre hyra eller ska köra långt brukar jag ringa stationen några dagar i förväg och be dem försöka styra allokeringen av bil lite extra noga.
Jag har upplevt att min status (högsta) har hjälpt mer hos Hertz än hos Avis.
 
Toppen