Bokade som sagt på denna kampanj och har både fått mina poäng och hade dessutom några trevliga dagar med bilen. Det blev dock dyrare än vad bokningen indikerade, så jag skickade ett mejl till Avis för några veckor sen som jag ännu inte fått svar på. Tänkte dela med mig av detta här. Så går det kanske när man som jag var ouppmärksam, men lätt att sänka garden när man rest hela dagen och lite till.
"Jag måste tyvärr klaga på uthyrningen av bilen jag hyrde på Avis Miami International Airport. Jag bokade en bil i Group K för den angivna priset 3808,50 SEK. Det slutliga priset blev istället 6846,73 SEK, alltså nästan dubbelt så mycket. Vid uthyrningen nämndes bara att jag redan hade inkluderat försäkringar. Sedan valde jag att lägga till en GPS som skulle bli runt 1000 sek i tillägg, så jag var beredd att slutsumman skulle öka med ungefär så mycket. Nu ser jag dock så här i efterhand att er försäljare lagt till "Personal accident insurance" för 7 dollar per dag, samt "Personal effects protection" för 2.95 dollar per dag, detta utan att nämna detta. Jag har svårt att förstå vad det är jag betalar för, för när jag sedan tittar på kvittot jag fick när jag lämnade bilen och hastade mot flyget så ser det annorlunda ut. "@non pkg items 363,31", "counter products 164,92", cust fac charge 48,50", "energy recovery 6,00", "state surch 20.00", "veh lic recoup 8.00" etc. Kan ni vänligen förklara vad allt innebär? Och varför framgår inget av detta när man bokar bilen? Som grädde på moset så framgår på kvittot att jag betalat i SEK och inte i dollar, och alltså använt er växlingskurs på 8,749 SEK per dollar som är klart sämre än den jag får med mitt kreditkort. Aldrig fick jag någon fråga om detta, utan er personal räckte mig bara kvittot och gick vidare till nästa bil. "