Senaste nytt

Avis: 7000 SAS Eurobonuspoäng för minst 7 dagras hyra

Tycker hela grejen är märklig. Hade en hyra i Juni men verkade bara få de vanliga poängen. Skickade in en retro claim via Avis hemsida men inte fått något svar. Tog en titt i SAS-appen idag och såg att saldot ökat med 7000 poäng från Avis. Det märkliga är dock att datumet är satt till innan jag ens hade hyrt bilen.

Även om det inte fungerade som det skulle till 100% så är jag ändå nöjd, hade räknat med att det skulle behövas mer kämpande för att få poängen.
EB2.png
 

Homer

Medlem
Avis har fixat den manuella kreditering blixtsnabbt den senaste tiden, ibland har man tom poängen
på kontot samma dag man skickat in klagomålet, och det har alltid var samma person som
svarat, en dam med initialerna JK.
 

The Sage

Medlem
Bokade som sagt på denna kampanj och har både fått mina poäng och hade dessutom några trevliga dagar med bilen. Det blev dock dyrare än vad bokningen indikerade, så jag skickade ett mejl till Avis för några veckor sen som jag ännu inte fått svar på. Tänkte dela med mig av detta här. Så går det kanske när man som jag var ouppmärksam, men lätt att sänka garden när man rest hela dagen och lite till.

"Jag måste tyvärr klaga på uthyrningen av bilen jag hyrde på Avis Miami International Airport. Jag bokade en bil i Group K för den angivna priset 3808,50 SEK. Det slutliga priset blev istället 6846,73 SEK, alltså nästan dubbelt så mycket. Vid uthyrningen nämndes bara att jag redan hade inkluderat försäkringar. Sedan valde jag att lägga till en GPS som skulle bli runt 1000 sek i tillägg, så jag var beredd att slutsumman skulle öka med ungefär så mycket. Nu ser jag dock så här i efterhand att er försäljare lagt till "Personal accident insurance" för 7 dollar per dag, samt "Personal effects protection" för 2.95 dollar per dag, detta utan att nämna detta. Jag har svårt att förstå vad det är jag betalar för, för när jag sedan tittar på kvittot jag fick när jag lämnade bilen och hastade mot flyget så ser det annorlunda ut. "@non pkg items 363,31", "counter products 164,92", cust fac charge 48,50", "energy recovery 6,00", "state surch 20.00", "veh lic recoup 8.00" etc. Kan ni vänligen förklara vad allt innebär? Och varför framgår inget av detta när man bokar bilen? Som grädde på moset så framgår på kvittot att jag betalat i SEK och inte i dollar, och alltså använt er växlingskurs på 8,749 SEK per dollar som är klart sämre än den jag får med mitt kreditkort. Aldrig fick jag någon fråga om detta, utan er personal räckte mig bara kvittot och gick vidare till nästa bil. "
 

FFS

Medlem
Igår fick jag 500p och idag ytterligare 6500p för en bil jag lämnade igen för en vecka sedan. Överraskande bra poänghantering!

På den negativa sidan står att jag tvingades betala för en extra förare trots att detta ska ingå.

Jag ska maila Avis men har rätt låga förhoppningar om att de ska betala tillbaka mellanskillnaden.
 
Jag skulle precis till att skicka ännu ett gnällmejl i och med att det var en månad sedan jag lämnade tillbaka bilen då jag till min förvåning upptäckte 7000 poäng från Avis med 1 juni som insättningsdatum. Alltså två veckor FÖRE jag hämtade ut bilen. Jag är ganska säker på att de inte fanns där när jag kollade senast för en två veckor sedan, men helt hundra är jag inte. Det här betyder att jag jag har fått 7000 + 500 poäng.
 

Nemo

Medlem
image.jpeg Kampanjen fortsätter

CELEBRATING 70 YEARS WITH 7,000 SAS EUROBONUS EXTRA POINTS

1. Only valid for reservations created in the period 1st August and 31st August 2016 and with rental period 1st October and 31st December 2016.

2. Valid for all rentals in Europe, The Middle East, Africa, Asia, USA, Canada, Argentina, New Zealand and Mexico.

3. 7,000 Extra points awarded for 7 days or longer rentals when booking via www.avisworld.com/EuroBonus. If you like to make your reservations via Avis websites or Avis Call Centre you need to quote your EuroBonus AWD number:
N070000 Member
K126200 Silver
E114500 Gold
D194200 Diamond
N072800 SAS Pandion

4. Only valid when your EuroBonus AWD number has been quoted. Your AWD code is located on the back of your EuroBonus card. Your AWD number will automatically be applied when booking via www.avisworld.com/EuroBonus.

5. If any other AWD number is present in a customer’s Avis Preferred profile and this is used in the rental booking no bonus EuroBonus Extra points or free additional driver will be awarded and once booked this cannot be reversed.

6. May not be used in conjunction with any other coupon, promotion or offer.

7. Standard Avis and SAS EuroBonus Terms and Conditions apply.
 
Toppen