Senaste nytt

AVIS: 6.000 poäng hyr minst 2 dagar i november & december 2017

Glenn E

Medlem
Här ramlade jag över en bra deal.
Man måste boka minst 2 dagar i lägst bilgrupp C.

Jag bokade 3 dagar över nästa helg, bilgrupp C (VW Golf eller liknande) för 656 kr som EBD.
För detta ska jag alltså få 6000 EB poäng:)

Personligen värderar jag 1000 poäng till 100 kronor så detta var ju nästan gratis.

Edit: länk: Avis | SAS
 

Homer

Medlem
Här ramlade jag över en bra deal.
Man måste boka minst 2 dagar i lägst bilgrupp C.

Jag bokade 3 dagar över nästa helg, bilgrupp C (VW Golf eller liknande) för 656 kr som EBD.
För detta ska jag alltså få 6000 EB poäng:)

Personligen värderar jag 1000 poäng till 100 kronor så detta var ju nästan gratis.

Edit: länk: Avis | SAS

finns en gammal tråd redan
AVIS: 6.000 poäng hyr minst 2 dagar i november & december 2017 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Glenn E

Medlem
Man ska ju fylla i AWD nummer för att få poängen.
Hur gör man det?
Eller sker det automatiskt då man väljer eurobonus Diamond ?
 

jumbooze

Medlem
Man ska ju fylla i AWD nummer för att få poängen.
Hur gör man det?
Eller sker det automatiskt då man väljer eurobonus Diamond ?
Boka via eurobonus avisworld sidan så ska det komma med rätt ( funkade mina två föregående bokningar)
Det enda jag ser kan strula för mig nu är att mitt M&M prime gav mig avis status upgrade så jag hoppas den inte ställer till det i min profil.
 
Man kan ju fylla sitt AVIS Preferred nummer också. Funderar kring att det inte ställer till så man missar Eurobonuspoängen? (Kanske är lite för konspiratoriskt lagd...)
 

Homer

Medlem
Annat AWD i Prefered profilen = problem.
Det bästa är att inte ha något alls i profilen, lämna blankt.


Står tom i reglerna numera
§15 If any other AWD number is present in a customer’s Avis Preferred profile and this is used in the rental booking no bonus EuroBonus
 
Last edited:

henke12

Medlem
Hmm,

Jag har bokat denna kampanjen.
Sen häromdagen skaffade jag också ett AVIS kort som jag matchade till högsta nivån.
Kontaktade AVIS på facebook och bad dem lägga in kortet i bokningen.

Var det dumt? Får jag nu inga EB-poäng?
 
Hmm,

Jag har bokat denna kampanjen.
Sen häromdagen skaffade jag också ett AVIS kort som jag matchade till högsta nivån.
Kontaktade AVIS på facebook och bad dem lägga in kortet i bokningen.

Var det dumt? Får jag nu inga EB-poäng?
Beror på hur du matchat. Om de har lagt in AWD för ditt matchade program (t.ex. Miles and More) i din profil så är det upplagt för problem.
 

henke12

Medlem
Beror på hur du matchat. Om de har lagt in AWD för ditt matchade program (t.ex. Miles and More) i din profil så är det upplagt för problem.

EBD låg inne i bokningen.

Matchade mot ett Hertzkort för att få ett AVIS kort.
När jag väl hade fått aviskortet bad jag AVIS (via facebook) att lägga in AVIS-kortet i bokningen

Bör jag ta bort aviskortet igen? Tänkte att det hade varit smutt med uppgraderad bil
 
Toppen