Avianca / Taca - LifeMiles

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Andreas Eriksson, 4 September 2012.

1. lars.dec8

lars.dec8 Medlem

Det var loungen i Lima. Har aldrig varit med om det. Jag frågade om det var ett skämt, men tyvärr var det inte det. Svårt att välja mellan Pisco sour och en öl.

Mikeswe gillar detta.
  2. lars.dec8

lars.dec8 Medlem

Ja, businessloungen var riktigt usel i Bogota. Tyckte det var dåligt att man inte fick nyttja diamondloungen som star alliance Gold, men den kanske inte var bättre. Det såg lugnare ut iallafall. LATAM loungen såg trevligare ut, men jag har inte PP tyvärr.

3. För lång omväg via Istanbul. AV till London är mycket effektivare om man ska hem till Sverige.

4. Mikeswe

Mikeswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Smaken är som baken, men föredrar TK framför AV. Försöker undvika AV om det inte är Syd/Nordamerika.. där tycker jag dom är snäppet bättre än LATAM.. kör hellre omvägen via IST, alternativt BOG-FRA.. t.o.m. IB CLO/MDE/BOG är ett alternativ..

5. Mikeswe

Mikeswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok då förstår jag (trodde det var i BOG). AV införde dom ett system i BOG där man fick 3st, som motsvarade 3st drycker i domestic loungen för några månader sedan, men det tog dom snabbt bort..

Har antagligen varit på samma lounge i LIM dock tidigt på morgonen, tycker generellt inte någon av de lounger i LIM man kan gå in på med *A Gold / PP är något att hurra över ..

Har PP då det funkar bra (helst i Karibien), är i Guyana, TT en del och jobbar, och då är det skönt att ha någonstans att sitta..

6. LIM behöver en ny flygplats, men det bygget har inte lyckats bli av på typ 10 år nu så allt är eftersatt på den gamla.

7. holysofia

holysofia Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tveksamt om frågan passar här men chansar.

Ska flyga Avianca Madrid-Bogota-San Juan och omvänt om en månad. Business (award) men statuslös numera. Någon som vet vilken/vilka lounger dom är tillgängliga för mig på dessa tre flygplatser? Försökt läsa mig till svar men blir inte klok på det.

8. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Berglund gillar detta.
  9. Mikeswe

Mikeswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Avianca Businesspassagerare har även tillgång till Diamondloungen i Bogota.. om du har ett prioritypass har du dock tillgång till en mycket bättre lounge (LATAM).

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!