Senaste nytt

Avianca / Taca - LifeMiles

Precis det jag gjorde. Måste dock upp i kvantitet innan jag hittar något. Söker dessvärre genom Lifemiles egna söksida så det tar sin lilla tid.

Även ANA torde funka för detta, Frankfurt-Tokyo-Los Angeles...?
Hvornår søger du? Prøv at kigge på oktober, november og december.
 

EBGGOT

Medlem
brände av mina sista 130K lifemiles nu till BKK senare i år. Med det nya reglerna blev det 820 usd extra.... betalade 1125usd för det 130K + 820usd= 1945 usd = 16,363SEK för en business biljett till BKK = INTE BILLIGT!

Lifemiles är inte lika kul längre pga dyr dollar och sämre charts ...
 
Är det avslöjandet av GUMmy tricket om som utlöste det hela? där ser man att jag missat mycket på 2 år.
Nej. Det var cabotage-reglerne som ledte til en gennemgang af systemet.

En person, lad os kalde ham "JK", bookede end billet mellem USA-[Land X]-USA med et ikke-amerikansk flyselskab. Personen blev denied boarding i USA. Som en hver,god regel-elskende amerikaner vælger JK så at klage til Department of Transportation.

Bravo, JK!
 

karho

Medlem
En av de största problemen för att kunna använda sina Lifemiles optimalt är, i min mening, att man inte kan blanda klasser på en bokning. Jag skrev därför till Lifemiles och bad dem snälla överväga det i framtiden men fick till svar att det inte var möjligt just nu osv osv. Jag tänkte om vi är fler som påpekar detta kanske chanserna ökar för en förbättring i framtiden?

Här är formuläret för generella Lifemiles frågor: Untitled Page skriv gärna ett par rader där om ni orkar, förhoppningsvis kan det på sikt leda till bättre bokningsmöjligheter.
 
Toppen