Senaste nytt

Avianca / Taca - LifeMiles

Dr. Miles

Expert
T/R: 230k för Frankfurt - Seoul, sedan ytterligare 180k för Seoul - Nordamerika. Eller är det en annorlunda beräkning?
Om du väljer "Asiana Airlines" på LifeMiles webbsida när du bokar bonusresor och väljer t ex Frankfurt som avreseort och Los Angeles som destination, kan du boka denna resa som Europa-Nordamerika award, inte som Europa-Norra Asien + Norra Asien-Nordamerika.

Du kan dock inte ta stopover med LifeMiles (det kan man, men det blir summa av flera bonusresor).
 

Andrew

Medlem
Om du väljer "Asiana Airlines" på LifeMiles webbsida när du bokar bonusresor och väljer t ex Frankfurt som avreseort och Los Angeles som destination, kan du boka denna resa som Europa-Nordamerika award, inte som Europa-Norra Asien + Norra Asien-Nordamerika.

Du kan dock inte ta stopover med LifeMiles (det kan man, men det blir summa av flera bonusresor).
Det borde alltså betyda att man kan köra Frankfurt till JFK (från Juni) via Seoul med Asiana A380 för 87k! o_O
Är det 14 dagars framförhållning som gäller där också för awardbiljetter?
 

Glenn E

Medlem
Det borde alltså betyda att man kan köra Frankfurt till JFK (från Juni) via Seoul med Asiana A380 för 87k! o_O
Är det 14 dagars framförhållning som gäller där också för awardbiljetter?
Jag har aldrig hittat den men försök!
Anslutningstiderna måste stämma.
 
Jajuste. Kikade lite på Lifemiles men får inte ens upp Economy eller Business, varken till LAX eller JFK tyvärr. Får kika mer på Asianas (och kanske också ANAs) schedules.
Den virker 100% til LAX. Hvis du ikke får den op er det fordi der ikke findes pladser. Jeg tror ikke den virker til JFK
 

Andrew

Medlem
Sök på enkelresor. Fra-lax funkar men inte Lax-Fra
Precis det jag gjorde. Måste dock upp i kvantitet innan jag hittar något. Söker dessvärre genom Lifemiles egna söksida så det tar sin lilla tid.

Även ANA torde funka för detta, Frankfurt-Tokyo-Los Angeles...?
 
Toppen