Senaste nytt

Avgift för att gå med i One World?

jumbooze

Medlem
Jag känner en bekanta i Hong Kong som har The Marco Polo Club Diamond.
Enligt honom är bästa förmånen "Guaranteed Economy Class Seat" fram till 24 timmar före avgång. (Han reser enbart i Economy class. Stackare...)
Så länge det fanns plats i billiga bokningsklassen (t ex V klass) på en av flygsegmenten kunde han få det priset för tur och retur och applicera Seat Guarantee.
Det som är otroligt är att han inte blir mera medveten efter att ha blivit bekant med dig!
Det borde ju leda till ett BusinessclassSyndrome per automatik :D
 

Dr. Miles

Expert
Det som är otroligt är att han inte blir mera medveten efter att ha blivit bekant med dig!
Det borde ju leda till ett BusinessclassSyndrome per automatik :D
OT svar.
Stor del av min bekantskap utanför BC reser i Economy class även efter jag har berättat för dem om hur man kan resa bekvämt med billigare peng. Vissa tycker att det är för komplicerat, vissa tycker att det är inget för dem.
 

henrik l

Medlem
Det är bra att komma ihåg att både BAEC och AAdvantage (fr.o.m.) iår kräver 4 segment på egen metall per år för att nå / hålla status.

BA har ju haft 4 segment som krav så länge jag minns, men att AA kommer att efterleva det var en nyhet. Försvarade mitt PLatnum med 0-segment i fjol. Har du ngn länk till källan?
 

Dr. Miles

Expert
BA har ju haft 4 segment som krav så länge jag minns, men att AA kommer att efterleva det var en nyhet. Försvarade mitt PLatnum med 0-segment i fjol. Har du ngn länk till källan?
American Airlines AAdvantage Elite Qualification Requirements
AAdvantage skrev:
Note:
Members must fly at least four segments on
  • American Airlines,
  • American Eagle,
  • the American Connection carrier,
  • US Airways, US Airways Express or
  • US Airways Shuttle
to qualify for Executive Platinum, Platinum or Gold status within the qualifying year. Qualifying miles do not include class-of-service bonus miles, other participant miles or any other AAdvantage bonus mileage. Miles purchased through buyAAmiles and giftAAmiles do not qualify for elite status.
 

henrik l

Medlem
Vikk minnas att det även förut har stått att man måste flygaminst 4 segment, men har dom ju gjort texten "självlysande", så vi får väl tolka det som att det ska efterlevas f o m i år:(
 
I nyaste AAdvantage eSummary mejlet var det även ett inlägg om detta nya krav.

Känner en person som har tillräckligt med miles för att förnya sin status men har 0 flyg med AA - statuset har inte förändrats än.
 

henrik l

Medlem
I nyaste AAdvantage eSummary mejlet var det även ett inlägg om detta nya krav.

Känner en person som har tillräckligt med miles för att förnya sin status men har 0 flyg med AA - statuset har inte förändrats än.

Tack, såg detta också när jag läste lite bättre. Körde en challange tidigt i fjol och återkvalade på 50 000 qualifying points med 0 AA-segment. Vet att vi har diskuterat de 4 segmenten tidigare, men AA inte har brytt sig tidigare om att man ska ha 4 segment, men nu verkar det ju som att man kommer att följa den regeln. Det gör ju iofs att jag får ett i-landsbekymmer mindre när det gäller åtkvalificeringar:D
 
Toppen