Senaste nytt

Avbokning av bonusresa

Zniper

Medlem
Om man har en ren SAS-award (dvs som man kan boka/boka av online) som bokats med utgångna poäng så varnar iaf systemet om man försöker boka av för att man inte kommer att få tillbaka alla poäng.

Alltså kan jag tycka att de borde kunna se detta även för partnerawards.

Ringde SAS supporten och mina awardpoäng var inte utgågna idag iallafall men hon kunde inte se när dom blir för gamla.

Hur många poäng saknar du?

Ca 20.000p för Business vilket jag tror det blir eftersom jag Inte har möjlighet att vänta 14 dagar på att förhoppningsvis kunna knipa en Lufthansa 1st
 
Avbokade en bonusresa för 13 dagar sedan och nu har kreditkortsfakturan kommit inkl skatterna på den avbokade resan. Är det bara att betala och vänta på att sas sen återbetalar eller finns det någon annan väg? Är lite sugan på att kontakta banken och säga att debiteringen är felaktig men det kanske är overkill?
 

pswe

Medlem
Avbokade en bonusresa för 13 dagar sedan och nu har kreditkortsfakturan kommit inkl skatterna på den avbokade resan. Är det bara att betala och vänta på att sas sen återbetalar eller finns det någon annan väg? Är lite sugan på att kontakta banken och säga att debiteringen är felaktig men det kanske är overkill?
Är det värt att ljuga för banken? Beloppet bör väl vara relativt modest.
Om krediteringen kommer före betaldagen kan du ju dra av beloppet från skulden. Om inte har du det tillgodo nästa period.
 

mha321

Medlem
Avbokade en bonusresa för 13 dagar sedan och nu har kreditkortsfakturan kommit inkl skatterna på den avbokade resan. Är det bara att betala och vänta på att sas sen återbetalar eller finns det någon annan väg? Är lite sugan på att kontakta banken och säga att debiteringen är felaktig men det kanske är overkill?

Eller bara betala utan det, om det är ett problem. Det är ett kreditkort. Du får betala lite ränta fram tills dess att returen kommer igenom.

Det är ju inte en felaktig debitering. Så jag skulle absolut inte rapportera den som det.
 
Eller bara betala utan det, om det är ett problem. Det är ett kreditkort. Du får betala lite ränta fram tills dess att returen kommer igenom.

Det är ju inte en felaktig debitering. Så jag skulle absolut inte rapportera den som det.
Blir bara irriterad på SAS usla hantering. Avbokningen är genomförd och "återbetalningen" borde gå automatiskt inom max 1-2 dagar på samma sätt som alla butiker hanterar det.
 

Johan F

Medlem
Är det så att du gjorde avbokningen precis efter brytdatumet för fakturan? Då betalar du på denna faktura och sen på nästa faktura om en månad har du krediten
 

flierman

Medlem
Hur länge tar det för att få tillbaka skatterna på en avbokad bonusresa och vad sker om kortet man köpte resan med är ändrat till ett nytt amex?
 

squeezen

Medlem
Hur länge tar det för att få tillbaka skatterna på en avbokad bonusresa och vad sker om kortet man köpte resan med är ändrat till ett nytt amex?
Kan inte svara på om Kortet är avslutat men gällande tid för skatter tillbaka är rekordet för mig 2 dagar. Normalt (numera) skulle jag säga är ca 2-4veckor, under pandemin o därefter typ 3-4 månader.
Finna väl värre extremfall men det är mina erfarenheter
 
Toppen