Senaste nytt

Avbokning av bonusresa

PerT

Medlem
Det var vad han sa. "Vi brukar vara snälla". Du har mer erfarenhet än mig så nog klokt som jag gjorde att boka av två dagar innan då flygningen startar vid 7.
Tack
 

Carl

Medlem
Någon som har erfarenhet av hur lång tid det tar innan man får skatterna tillbaka (mina EBpoäng är redan krediterare)? Jag bokade av för en vecka sedan och ännu har inga pengar kommit in på mitt konto när det gäller en 2-4-1 bokning med Thai i C
 

NotRyan

Medlem
Någon som har erfarenhet av hur lång tid det tar innan man får skatterna tillbaka (mina EBpoäng är redan krediterare)? Jag bokade av för en vecka sedan och ännu har inga pengar kommit in på mitt konto när det gäller en 2-4-1 bokning med Thai i C
Det kan dröja allt mellan 1 vecka och 3 månader....
 

Zniper

Medlem
Hej!

Jag har en bonusresa till Shanghai med 2-4-1 bokad under nästa år för 2 pers men jag skulle vilja boka av den nu och boka en resa till Phuket över jul/nyår för 1 pers med Thai.

Problemet är att utan poängen som är uppbundna i min Shanghai resa så har jag inte tillräckligt med poäng för att åka nu under jul/nyår.

Hur går jag tillväga? Går det att ringa Tallinn och ändra min Shanghai resa till Thailand istället? Det jag är rädd för är att om jag avbokar Shanghai så hinner inte mina eurobonuspoäng komma in i tid för att använda dom till Thailand.

Vill inte ringa Tallinn utan att kolla med expertisen här ifall jag missar något bra tips

Kostnaden för att flyga Thai ska väl vara 116 euro x 2?
 

agehall

Medlem
Om du avbokar så ska poängen komma tillbaka med en gång.

Om det finns plats, så borde du kunna ringa och prata med Tallinn och få dem att plocka sätena i en ny bokning och först när det ser OK ut avboka din andra bokning. Det minimerar risken att det skiter sig, men helt säker kan man aldrig vara om man inte har poäng att göra den andra bokningen innan man avbokar den första.
 

Thornado

Medlem
Om man har en ren SAS-award (dvs som man kan boka/boka av online) som bokats med utgångna poäng så varnar iaf systemet om man försöker boka av för att man inte kommer att få tillbaka alla poäng.

Alltså kan jag tycka att de borde kunna se detta även för partnerawards.
 
Toppen