Avboka och få värdecheck (SAS och effekterna av covid-19)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av molntankar, 16 Mars 2020.

1. varva77

varva77 Medlem

Återbetalning mot avgift är att det då går på biljettreglerna för din biljett. Högsta PLUS är väl tex hela summan tillbaka inkl allt. Funderar du på detta alternativ skulle jag definitivt ringa innan för att höra exakt vad du får. Kanske bara är jag men är ju ofta en djungel om vad som gäller för avgifter, bränsletillägg, skatter, biljett och vad de nu hittat på.
    Har utnyttjat återbetalning via voucher 7-8 ggr och har då fått exakt det jag betalade. Kommer jag ihåg rätt tog det ett par dagar i snitt.

ssh9721 gillar detta.
  2. ssh9721

ssh9721 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack, ska försöka få tag på dom så får vi se, hade gärna fått vouchern direkt men lär väl vara process med handpåläggning.

3. ssh9721

ssh9721 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Liten återkoppling, återbetalning kunde göras mot ett litet avdrag på 1300 kr/person...

Tänkte det enklaste vore i så fall att ändra min bokning, till den nya destination jag valt ut och delbetala med resans värde, då den nya var dyrare. Det visade sig inte gå, utan det fick bli en voucher, som jag visserligen fick inom någon timme, men det ska tydligen ta 48 timmar innan den kan användas (stämmer det med andras erfarenheter?).

Så i stället för att göra det enkelt och få till en bokning på en gång, kommer bokningen nu att fördröjas med risk att priser går upp om platser säljs ut, vilket i slutändan kan göra att den resan inte blir av. Har ett år på mig att använda vouchern, men känns inte som den smidigaste lösningen, men varför göra det kundvänligt? :cool:

4. mha321

mha321 Medlem

Ja det stämmer att vouchern tar upp till 48h innan den kan användas, och så har det varit sedan långt innan pandemin. Säkert något system som synkar långsamt... Ibland funkar den tidigare än så, men man har ingen garanti för det.

ssh9721 gillar detta.
  5. Isak21

Isak21 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    EuroBonus-resa (amex 2-4-1) för 2 pax bokad 23/12 inrikes, visst går det att avboka utan avgift fram tills 24h innan?

sambo fått covid

6. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har avbokat långt senare än då. Har alltid fått tillbaka allt jag betalat.

lillemannen, 011430121 och Isak21 gillar detta.
  7. Homer

Homer Medlem

Nu har de även tagit bort ombokning utan avgift

SAS is offering one rebooking free of charge for all International flights until 72 hours before departure.
    This offer is valid for all bookings made before the 31st of May 2022.
    Travel and Service Updates | SAS

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!