Avboka och få värdecheck (SAS och effekterna av covid-19)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av molntankar, 16 Mars 2020.

1. John Rosenbaum

John Rosenbaum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej alla! Hoppas på lite goda råd... Har tyvärr gjort en "liten miss" och glömt en SAS voucher för avbokat flyg under Coronans första våg för över ett år sedan. Den gick nu ut för några dagar sedan... Jag hade tänkt boka en ny resa för de pengarna men alla förseningar på vaccin och att världen är långt ifrån att öppna upp gjorde att jag väntade och därav missade datumet. Nu undrar jag vad som händer?

SAS påstår att den inte går att återaktivera och att den är "borta". Samtidigt så undrar jag hur de tänker. Var ska jag flyga? Vad ska jag boka så här långt i förväg utan att veta alls om den resan ens är möjlig...

Tänkte kolla här och höra vad ni säger innan jag ringer SAS och börjar den smärtsamma resan... Jag är Diamond (inte för att jag tror det hjälper men...) Det är tyvärr en hel del pengar det handlar om också. Stort tack på förhand för tips eller någon som har samma erfarenhet!

2. Hylve

Hylve Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om flyget blev avbokat av SAS så ska återstående belopp på vouchern återbetalas vid förfall. Om du däremot självmant valde att avboka ser det tyvärr mer dystert ut.

Från SAS FAQ:

SAS Travel Vouchers for flights affected by COVID-19:

• If your flight was canceled due to COVID-19 and you received a SAS Travel Voucher as a refund it is valid for 12 months from the date of issue. Any value remaining when the voucher expires is refundable.
    • If you received a SAS Travel Voucher for a booking you chose to cancel or postpone yourself, because of COVID-19, it is valid for 12 months from the date of issue. It is non-refundable.

John Rosenbaum gillar detta.
  3. John Rosenbaum

John Rosenbaum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, verkar onekligen rätt kört. Borde väntat tills SAS ställde in flighten. Valde att ställa in den själv... Bittert

4. inka

inka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I vilka fall är det att man kan få återbetalning i pengar, trodde att det "bara" var voucher man kan välja på?

5. igelkotten

igelkotten Medlem

När SAS ställt in flygningen eller om biljetten tillåter återbetalning.

inka gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!