Avboka och få värdecheck (SAS och effekterna av covid-19)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av molntankar, 16 Mars 2020.

1. Lasse Kongo

Lasse Kongo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om värdechecken går ut i mars och flyget man betalat med den blir inställt i April. Får man då en ny värdecheck med 1 års giltlighetstid?

2. Skogi

Skogi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I teorin, nej. I praktiken, kanske.

3. Lasse Kongo

Lasse Kongo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men måste väl få nåt tillbaka om dom ställer in resan el? Annars är ju en värdecheck inte värd mycket just nu.

4. Mr Basic

Mr Basic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dom är ju skyldiga att boka om dig.

5. jimmy_h

jimmy_h Medlem

Du kan avboka och få en ny värdecheck som är giltigt i ytterligare 12 månader

6. jimmy_h

jimmy_h Medlem

På tal om värdecheckar. Har en uppsjö checkar nu på värden under 3.000kr efter inställda resor under har och vår. i och med att man vid bokning av ny resa bara kan använda två checkar , finns det något sätt att slå ihop värdet på checkarna?
    Den enda lösning jag hittat är att ”ful” boka en resa med två checkar för att sedan avboka och få en ny check i retur

Gus gillar detta.
  7. pswe

pswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet inte om det är generellt men jag kan bidra med min observation,
    Hade värdecheck som skulle gått ut november 2020. Använde den för bokning under sommaren med resa i mars 2021. När jag bokade av resan för någon vecka sedan fick jag en ny värdecheck giltig ett år från avbokningsdagen.

Lasse Kongo, taxvalp och Mr Basic gillar detta.
  8. Skogi

Skogi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det är möjligt att slå ihop två checkar och samtidigt förlänga dess giltighet, precis så som du beskriver det.

Detta är dock ingenting jag hade pratat högt om då risken finns att "felet" blir åtgärdat.

9. Homer

Homer Medlem

Lasse Kongo gillar detta.
  10. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Spännande! Har inspirerad av detta inlägg just avbokat en resa och begärt att få en voucher. Resan var i huvudsak betald med en voucher som passerat bäst före-datum. Håller tummarna för att den nya vouchern gäller i ett år!

Mr Basic gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!