Avboka och få värdecheck (SAS och effekterna av covid-19)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av molntankar, 16 Mars 2020.

  1. Mr Basic

    Mr Basic Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Japp. Fick samtliga voucher 2v efter begäran.

    OT. Tog ungefär lika lång tid att få vouchern från British Airways.

    Edit. Ovanstående vouchers gäller endast då SAS själva ställt in.

    Edit 2. Att man var tvungen att ringa British Airways för att kunna använda voucher kändes inte genomtänkt, blev ännu högre belastning på kundtjänst.
     
    Last edited: 7 Juni 2020
    jimmy_h gillar detta.
  2. Tobbe.O

    Tobbe.O Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Japp! Hade två bokade resor och fått voucher för båda :)
     
    jimmy_h gillar detta.
  3. jimmy_h

    jimmy_h Medlem

    Avkokade 2 maj men har inte fått voucher än.
    Ska se om guld supporten kan hjälpa till
     
  4. Lite osmart av SAS att hålla inne på vouchers nu när man vill kunna boka tex inrikesflyg i sommar. Vill SAS sparka igång verksamheten igen nu så se till att folk kan använda det folk har tillgodo snabbt.
     
    samet och Mr Basic gillar detta.
  5. Dick Hellman

    Dick Hellman Ny medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag (och min fru) har fått 5 vouchers, för resor som ställts in. Vårt problem nu är att det inte kommer gå att flyga på ett tag och att våra semesterdagar lär ta slut. Funderade därför på att slå samman alla vouchers och göra en långresa av det. Men då inser jag att man bara kan nyttja 2 vouchers per bokning. Någon som har kommit runt detta?
     
  6. ante_77

    ante_77 Medlem

    Måste väl gå att boka och avbeställa för att få pengarna tillbaka. Om inte annat så blir det voucher tillbaka, men då förvandlar man två vouchers till en
     
  7. Johans00

    Johans00 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Testa att ringa kundtjänst för att boka, kanske funkar där.
     
  8. mha321

    mha321 Medlem

    Om man gör en vanlig avbokning så kommer det återbetalade beloppet tillbaka på samma voucher som man betalade med. Så betalade man med 2 olika vouchers lär man få tillbaks det på 2 olika vouchers.
     
  9. ante_77

    ante_77 Medlem

    Det suger. Då fungerar inte det
     
  10. Mr Basic

    Mr Basic Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Nu får väl SAS skärpa sig. Om de inte löser detta manuellt via kundtjänst är det under all kritik. :mad:
    @Dick Hellman återkoppla gärna när du pratat med SAS.
     
    LarsCph gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×