intuition
Medlem
Satt på Arlanda i går och väntade på ett inrikesflyg som skulle bli 2 timmar försenat. Jag var alltså incheckad och satt i loungen. Ville inte bli sittande där utan bokade en ny biljett på ett annat flyg.
När jag skulle avboka den första biljetten gick det inte, utan man fick ett meddelande om att enbart ombokning fungerade och att för avbokning måste man ringa. (Testade både appen och webben, samma resultat så det var inte en bugg/saknad feature).
Och eftersom klockan var efter 19.00 var inte sas försäljning öppen och det slutade med att jag ombokade biljetten till ett senare datum (med avsikt att ringa och avboka den i dag).
Det jag undrar är om det aldrig går att avboka utan att ringa?
Kanske var det ett specialfall eftersom jag var incheckad? (men jag gjorde "Avbryt incheckningen" i appen och det förändrade inget.)
Eller går det bara att avboka online en viss tid före avgång (tex 23h före, dvs innan incheckningen öppnar)?
Eller finns det någon annan förklaring?
När jag skulle avboka den första biljetten gick det inte, utan man fick ett meddelande om att enbart ombokning fungerade och att för avbokning måste man ringa. (Testade både appen och webben, samma resultat så det var inte en bugg/saknad feature).
Och eftersom klockan var efter 19.00 var inte sas försäljning öppen och det slutade med att jag ombokade biljetten till ett senare datum (med avsikt att ringa och avboka den i dag).
Det jag undrar är om det aldrig går att avboka utan att ringa?
Kanske var det ett specialfall eftersom jag var incheckad? (men jag gjorde "Avbryt incheckningen" i appen och det förändrade inget.)
Eller går det bara att avboka online en viss tid före avgång (tex 23h före, dvs innan incheckningen öppnar)?
Eller finns det någon annan förklaring?