Senaste nytt

Automatisk passkontroll på Newark

skoeld

Medlem
Tror det finns maskiner om du kan gå i "Returning ESTA" kön. När jag flög in till Newark för någon vecka sedan så fick alla som inte har Global Entry gå i samma kö dock.
 

ptotheg

Medlem
I returning ESTA kön finns det automater på EWR sedan något år. Oklart vad som händer om man går dit på ett ESTA man faktiskt inte entrat landet med tidigare. Men det är ju otroligt smidigt!
 

Hafermann

Medlem
I returning ESTA kön finns det automater på EWR sedan något år. Oklart vad som händer om man går dit på ett ESTA man faktiskt inte entrat landet med tidigare. Men det är ju otroligt smidigt!
Har iaf tidigare varit så att det funkar att använda automat från 2a besöket på ESTA.
 

Hachans

Medlem
I returning ESTA kön finns det automater på EWR sedan något år. Oklart vad som händer om man går dit på ett ESTA man faktiskt inte entrat landet med tidigare. Men det är ju otroligt smidigt!

Du får ett kryss och hamnar i vanliga kön. Vissa flygplatser skickar ju alla till automaterna och så sorterar maskinerna.
 

AABack2ARN

Medlem
Det verkar variera lite mellan flygplatser hur det här med automaterna fungerar. Jag har sluppit kryss på ESTA som jag inte varit i USA på tidigare och jag fått kryss på ESTA jag använt tidigare.
 

Canadien

Medlem
Det verkar variera lite mellan flygplatser hur det här med automaterna fungerar. Jag har sluppit kryss på ESTA som jag inte varit i USA på tidigare och jag fått kryss på ESTA jag använt tidigare.

Nytt esta på samma passnummer vill jag minnas gick utan kryss. Sedan kan det säkert slumpas fram kryss bland estaåtervändare.
 

Hachans

Medlem
Nytt esta på samma passnummer vill jag minnas gick utan kryss. Sedan kan det säkert slumpas fram kryss bland estaåtervändare.

Precis så! :)

Sjukt glad att jag klarat av en inresa med mitt nya pass och ESTA nu när det var lugnt under pandemin, så kanske man slipper lite köer när allt drar igång igen.
 
Toppen