Senaste nytt

Autistisk passagerare fick United att nödlanda.

  • Thread starter Deleted member 4971
  • Startdatum
D

Deleted member 4971

Guest
'Fear of autism' forces Tigard family off plane

United... United.. Jag undrar hur kabinpersonal tänker när dom gör så där?

"United Airlines statement"

"In a statement to KOIN 6 News, United Airlines spokeswoman Jennifer Dohm said, “After working to accommodate Dr. Beegle and her daughter during the flight, the crew made the best decision for the safety and comfort of all of our customers and elected to divert to Salt Lake City after the situation became disruptive. We rebooked the customers on a different carrier and the flight continued to Portland.”

Verkade inte som att alla håller med henne om detta. Tror ni samma sak hade kunnat hända inom Sverige eller EU för den delen?

"The Beegles boarded a Delta flight from Salt Lake City to Portland."

Tydligen gick det bättre att flyga Delta, vad hände med Safety and comfort? :D
 

Nemo

Medlem
Sorgligt nog tror jag att det skulle kunna hända med vilket flygbolag som helst. Rädslan för den som är annorlunda är stark och en oerfaren/okunnig crew kan mycket väl agera på samma sätt i Europa.

Beegle said they’ve become very good at anticipating what Juliette needs and how she’ll react to certain things. She said her daughter is “extremely picky” about what she eats, and she asked if there was a hot meal she could buy from the first-class section of the flight.
At first, she was told no, she said, and then explained her daughter’s needs. “He said, ‘No, I can’t make an exception.'”

Beegle told KOIN 6 News she explained that if her daughter didn’t get a hot meal, she would “get to the meltdown point” and maybe scratch someone. Juliette soon got a first-class meal.

Emergency landing
Soon, she said, Juliette – sitting in a window seat – was calm and watching a video when a cabin announcement told passengers the plane was making an emergency landing in Salt Lake City due to a passenger “in the back of the plane who has behavior issues.”
 
D

Deleted member 4971

Guest
F..n jag blir så förbannad när läser det här.... Det är jobbigt nog för de som tar sig mod att resa med liknande utmaningar.

Ja inte står United högt i kurs hos mig efter den här händelsen vid framtida bokningar där bolaget kan komma på tal.
 

agehall

Medlem
Om de kände till alla "needs" så kanske man skulle planerat genom att köpa en F-biljet och därmed fått bästa tillgängliga service...

Även om hela händelsen är tragisk så måste jag hålla med. Det funkar inte att bara förvänta sig att alla andra ska vara tillmötesgående och lösa ens problem om man själv inte gjort sitt yttersta för att fixa det. Här hade man lätt kunnat ta med varm mat (från tex McD) eller helt enkelt boka F.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Om de kände till alla "needs" så kanske man skulle planerat genom att köpa en F-biljet och därmed fått bästa tillgängliga service...

Ungefär som att man borde vetat om att ett visst flyg inte har servering ombord och därmed ätit i loungen? Du ser, det går att vända allt. Lite mänsklighet tycker jag allt man får visa, familjen har av någon anledning inte tagit med mat FINE.. En situation uppstår och United visar sig från sin sämsta sida.. Nej jag tycker det är dåligt hanterat, det hade inte krävts mycket... Istället bråkar man om en låda mat och är rädd för en 15 årig flicka att man måste nödlanda, patetiskt.
 
  • Gilla
Reactions: FFS

Stefan62

Medlem
Ungefär som att man borde vetat om att ett visst flyg inte har servering ombord och därmed ätit i loungen?

Ja, fast jag ställde ju inte till något trassel ombord och ingen nödlandning blev det :)!

OT: Jag tycker dessutom inte att man kan kräva att inga nötter ska serveras pga att allergiker är ombord såvida jag inte upplysts om det vid bokningen. Råkade ut för detta för en tid sedan då en passagerare meddelade vid gaten att hen var nötallergiker. Ska verkligen alkohol få serveras - tänk på alla som kan lida av det!
 

mha321

Medlem
Ungefär som att man borde vetat om att ett visst flyg inte har servering ombord och därmed ätit i loungen? Du ser, det går att vända allt. Lite mänsklighet tycker jag allt man får visa, familjen har av någon anledning inte tagit med mat FINE.. En situation uppstår och United visar sig från sin sämsta sida.. Nej jag tycker det är dåligt hanterat, det hade inte krävts mycket... Istället bråkar man om en låda mat och är rädd för en 15 årig flicka att man måste nödlanda, patetiskt.
Det borde man veta och det borde man göra. Precis som familjen borde ha tänkt på det och tex bokat första klass.

Men.

Nu gjorde de inte det. Och då måste man hantera den situationen som uppstod. Och det gjorde man på ett riktigt uselt sätt. Det är inte lätta situationer att hantera, men jag har svårt att se att det skulle vara annat en ett rejält övertramp av personalen på United-flighten att dra det så långt.


Men man ska också beakta att ingen av oss som skriver här var där. Det är mycket möjligt att det finns ytterligare händelser som är relevanta till deras agerande än vad som framgick ur en artikel.


Som inte är helt ovanligt i sådana här situationer så blir det allvarligt pågrund av att båda sidor inte gör det de kunde ha gjort för att hantera den.

Och du skulle nog lika gärna kunna säga att det är flygbranschen som visar sig från sin sämsta sida. Eller servicebranchen i största allmänhet. Jag tror inte det är på något sätt United specifikt (även om de kan vara extremt fyrkantiga - men de kan nog de flesta flygbolag vara). Inte för att jag är någon stor fan av United, men till syvende och sist så är de flesta bolag ungefär likvärdiga vad gäller sådant...
 
D

Deleted member 4971

Guest
Ja, fast jag ställde ju inte till något trassel ombord och ingen nödlandning blev det :)!

OT: Jag tycker dessutom inte att man kan kräva att inga nötter ska serveras pga att allergiker är ombord såvida jag inte upplysts om det vid bokningen. Råkade ut för detta för en tid sedan då en passagerare meddelade vid gaten att hen var nötallergiker. Ska verkligen alkohol få serveras - tänk på alla som kan lida av det!

Sak samma? Det var bara ett exempel för att allt blir så mycket lättare när det gäller en själv.
 
Toppen