Austrian uppgraderar sin long-haul flotta & Business class

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Magino, 7 September 2011.

1. Nä, det var inte lätt heller. Det stod "Austrian uppgraderar sin long-haul flotta " men ingenting om Business class.
    Jag har ändrat rubriken så att lätt att hitta. :)

2. EricT

EricT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har boka ARN-DXB i Business med Austrian. Åker 17 nov hem 25. På vägen ut är det gamla konfig enligt seat map. På hemvägen är det nya 1-2-1. De verkar börja med detta plan till Dubai den 19 nov. Det ska bli spännande. Har någon provat eller är det först i november de börjar köra med de nya?

Last edited: 22 Oktober 2012
  3. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    2 eller 3 november kör de den första flygningen med den nya konfigurationen. Hoppas att du får en trevlig resa! Maten på Austrian är riktigt bra i C!

4. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Austrian uppgraderar sin long-haul flotta & Business class

Är det bekräftat OS kör uppgraderad 767 VIE-DXB from 19/11?

5. Enligt Airlineroute.net sker uppgradering av Business class kabinen som följande schema.

Boeing B767

• fr o m 2012-DEC-30: New York JFK (planbyte till B777 fr o m 2013-MAR-31)
    • fr o m 2013-FEB-03: Toronto
    • fr o m 2013-FEB-04: Washington Dulles
    • fr o m 2013-MAR-10: Beijing
    • fr o m 2013-APR-14: Delhi

Boeing B777

fr o m 2013-FEB-05: Bangkok, Male, Tokyo Narita
    fr o m 2013-MAR-31: New York JFK​

Men enligt ExpertFlyer visar det nya Business class kabin konfiguration på OS839 till Dubai fr o m 2012-DEC-07.

Screenshot20121128_1.jpg

Bilder av Austrian Airlines nya Business class:
    (Foto: Austrian Airlines Press Corner)

Last edited: 28 November 2012
  6. Jag har åkt den gamla produkten några gånger; senast dagsresa BKK-VIE i april med en B777. Kombinationen av denna nya hårdvara, mat & dryck, samt priserna till Bangkok/Dubai/Beijing/Tokyo (inget mer Indien om jag inte måste för min del) gör OS väldigt attraktivt. Den gamla hårdvaran var ganska usel, men Do&Co mat & dryck överlägsen alla andra bolag jag har testat i C även asiatiska bolag.

Till Nordamerika är inte Star lika aktuellt längre med den monopolistiska prissättning inom JV samt den urusla intjäning på "P" och "Z".

Frågan är om vi har kvar 3x ARN-VIE, nu som man har kommit ner från 4x. Jag skulle dock välja av Lufthansa Gruppens bolag i affärsklass med denna ändring:
    1. OS
    2. LX
    3. Lufthansa

1 person likes this.
  7. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kan bara hålla med Senator. OS blir i och med bytet av hårdvaran helt klart Lufthansa-gruppens vassaste business class. Maten är som sagt helt otroligt bra för att vara flygplansmat.

8. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då får man hoppas på bra priser 12/12/12 typ 1212 euros så man får testa denna också

9. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På denna sidan från OS kan man söka vilka dagar som är planerade att erbjuda de uppdaterade business klassen.

Austrian Business Class
    Tryck på Which flights are involved?

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!