Senaste nytt

Austrian a la carte

SK989

Medlem
Jag och SK989 jr hade två leg med Austrian ekonomiklass i veckan. Då vi skulle ha ont om tid på Arlanda och hade kort bytestid i Wien, dvs. vi skulle sannolikt inte skulle ha tid att äta där, beatämde jag mig för att prova Austrians "DO & CO a la carte", dvs. man förbeställer mat som serveras ombord. Då SK989 jr kan bli gnällig om det dröjer för länge innan det blir nåt, i hans tycke, bra käk så kändes det som en bra lösning.

Austrian har typ 10 menyer att välja på, de kostar 15 euro styck o ska beatällas på hemsidan senast ett dygn innan avresa. Jag valde varm frukost till mig och SK989 jr fick kids meal. På andra legget tog jag bentolåda och jr fick kyckling med pasta (spätzle). Tyvärr tog jag inga bilder men bilderna av maten på hemsidan tycker jag stämmer bra.

Den varma frukosten (bacon, äggröra m.m.) var inget särskilt, inte värt 15 euro. Kids mealet var det bästa SK989 jr ätit på ett flygplan enligt honom själv, och han är ganska så resvan. Bentolådan jag beställt på andra legget var riktigt, riktigt bra. Jag blev förvånad över kvaliteten. Jrs kyckling med spätzle fick väl godkänt.

Sammantaget så är det faktiskt ett bra alternativ om man inte hinner äta på flygplatsen man åker ifrån och har kort bytestid i Wien. Maten man förbeställt serveras först av allt i ekonomiklass, dvs. före den vanliga serveringen av typ kex eller chips, tillsammans med önskad dryck (öl/vin/läsk).
 
Toppen