Senaste nytt

Att tänka på när jag bokar resa till Sydney?

Rickard_O

Medlem
Får skaffa pilotlicens, dom piloter som kommer internationellt ifrån får poliseskort till sitt hotell och får inte under några omständigheter lämna hotellet. Blir inte speciellt rolig vistelse, men man kommer in :D
 

ACervin

Medlem
Ja det är över 30 000 Australiensare som är fast utomlands. Kapaciteten på den obligatoriska hotellkarantänen räcker inte till. Brisbane tar ca 600 personer per vecka. Det innebär att det blir ca 30 passagerare per flyg och det är de 30 högst betalande passagerarna som får åka med. Qatar har varit tydliga med det, men de 2 andra bolagen som flyger in Emirates och Singapore Airlines gör precis likadant. Jag pratade med Pursern när jag flög ut i december och det är frakten som håller det hela igång. Kritiken har varit hård mot regeringen, men hårda tag går hem i väljarkåren och majoriteten av Australiensare är för de i Europeiska ögon drastiska restriktionerna.

Eftersom jag inte sett familjen på ett år så flög jag till Sverige den 12 december med SQ och med en retur bokad till den 20 januari, allt i business. Brickservering med all mat på en gång. Men samma vinutbud och goda service som vanligt för övrigt. Spöklik stämning i Singapore och tråkigt, få affärer öppna. Enda fördelen var bristen på köer och menu med bordservering i KrisFlyer loungen istället för buffé.

I Australien har man nu minskat karantän kapaciteten ytterligare efter 1 positivt fall. Ja dom är paranoida! Jag får hoppas att min returbokning håller annars blir det en lång semester i ett mörkt och blött Skåne.

Det är min bedömning att Australien blir inget resmål förrän tidigast 2022.
 
D

Deleted member 30163

Guest
Det är min bedömning att Australien blir inget resmål förrän tidigast 2022.
Det verkar vara consensus här. Har kompisar i både Sydney och Perth så det känns lite surt.

Qatar och Emirates skulle ju kunna öppna en airbridge med test före avgång, skulle ju göra situationen så mkt bättre. Australien har ju alltid behandlat passagerare från EU väl, iaf. det är min lilla erfarenhet.
 

Fredrik

Medlem
Qatar och Emirates skulle ju kunna öppna en airbridge med test före avgång, skulle ju göra situationen så mkt bättre. Australien har ju alltid behandlat passagerare från EU väl, iaf. det är min lilla erfarenhet.

På vilket sätt skulle det vara bättre? Flaskhalsen är karantänen i Australien och den kommer ingen undan(om de inte kommer från Nya Zeeland).
 
D

Deleted member 30163

Guest
På vilket sätt skulle det vara bättre? Flaskhalsen är karantänen i Australien och den kommer ingen undan(om de inte kommer från Nya Zeeland).
Hela poängen med en korridor är just ovan, annars är det ju ingen skillnad mot ankommande flyg
 
Toppen