Senaste nytt

Att kalla detta business class måste vara ett skämt

Ystad

Medlem
Jag återkommer här, om och när, jag får ett vettigt svar.

Nu har jag fått svar från "Austrian Airlines Feedback Management". Så här lyder svaret:

"Dear Mr. ...,

I very much regret that you were not satisfied with our on board Business Class Catering nor with the service prior to your connecting flight to India. Please accept my apologies for the inconvenience caused. I very much appreciated that you took the time to share your impression with us. Please rest assured that I have already forwarded your feedback to the responsible management in order to improve ourselves.

As a gesture of appreciation, I would like to send a culinary variety of typically Austrian specialties to your mentioned address (..., SWEDEN). I would be pleased if you accept my offer.

Many thanks in advance for your answer.

A pleasant weekend to you and your wife.

Kind regards from Vienna,

XYZ XYZ
Austrian Airlines
Feedback Management Team"

Ett artigt och vänligt svar tycker jag - som jag svarat på genom att tacka ja till deras erbjudande.
Jag passade också på att önska dom lycka till med deras förbättringsarbete.

Nu ser jag med viss spänning fram emot vilka kulinariska Österrikiska specialiteter dom skickar mig.
Hoppas bara det inte blir svampstuvning med kokt potatis:)
 

palmen

Moderator
Nu har jag fått svar från "Austrian Airlines Feedback Management". Så här lyder svaret:

"Dear Mr. ...,

I very much regret that you were not satisfied with our on board Business Class Catering nor with the service prior to your connecting flight to India. Please accept my apologies for the inconvenience caused. I very much appreciated that you took the time to share your impression with us. Please rest assured that I have already forwarded your feedback to the responsible management in order to improve ourselves.

As a gesture of appreciation, I would like to send a culinary variety of typically Austrian specialties to your mentioned address (..., SWEDEN). I would be pleased if you accept my offer.

Many thanks in advance for your answer.

A pleasant weekend to you and your wife.

Kind regards from Vienna,

Sandra ZusonXYZ XYZ
Austrian Airlines
Feedback Management Team"

Ett artigt och vänligt svar tycker jag - som jag svarat på genom att tacka ja till deras erbjudande.
Jag passade också på att önska dom lycka till med deras förbättringsarbete.

Nu ser jag med viss spänning fram emot vilka kulinariska Österrikiska specialiteter dom skickar mig.
Hoppas bara det inte blir svampstuvning med kokt potatis:)
En wienerschnitzel?
Tycker det låter som bra agerande av Austrian då de tar till sig av kritiken.
Tror de flesta bolag är väldigt glada över att få in feedback på sina produkter, både bra som dåliga. Om ingen rapporterar vad som inte fungerat bra kommer de inte heller att förbättra det.
Det ska inte handla om att begära ersättning utan snarare ge feedback och i många fall så har det rapporterats om att man även får någon form av ersättning fast man inte ber om det.
 

Ystad

Medlem
Till er som möjligen är intresserade av hur "Austrian Airlines Feedback Management" fungerar:
min åsikt är att den verkar inte fungera sådär jättebra...

I ett mail, daterat 2 september, stod det: "My culinary surprise is already on its way to Sweden."

Nu har det gått en månad och jag har inte sett röken av någon "culinary suprise". Jag skickade just ett mail för att påminna dom - får se om det förändrar något.
 

flum

Medlem
Till er som möjligen är intresserade av hur "Austrian Airlines Feedback Management" fungerar:
min åsikt är att den verkar inte fungera sådär jättebra...

I ett mail, daterat 2 september, stod det: "My culinary surprise is already on its way to Sweden."

Nu har det gått en månad och jag har inte sett röken av någon "culinary suprise". Jag skickade just ett mail för att påminna dom - får se om det förändrar något.
"Surprise" är att det inte kommer nå't.o_O
 
Toppen