Att byta EuroBonus status under pågående resa

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av srg, 21 Maj 2019.

1. srg

srg Medlem

Jag har en resa ToR Arlanda - San Diego via Los Angeles snart, med SAS i Plus, där utresan kommer att ta mig från EBS till EBG. Utifall jag inte får igenom uppgradering på vägen hem så vill jag ju gärna använda mitt EBG för att ta mig in i Star Alliance loungen på LAX.. Behöver jag göra något aktivt under tiden där för att se till att jag på hemresan blir identifierad som EBG eller kommer det att lösa sig ändå?

2. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja du behöver ändra från EBSnnnnnnnnn till EBGnnnnnnnnn
    Det gör du lättast vid incheckningen, i automat eller disk.

srg gillar detta.
  3. NotRyan

NotRyan Medlem

Om statusen har uppdaterats innan hemresan så ser du till att lägga in ditt nya EuroBonus-nummer (nya prefixet) vid incheckningen till hemresan.

4. Million Miler

Million Miler Medlem

Du kan visa ditt Eurobonus Gold card i SAS app det skall också släppa in dig i loungen.

5. NotRyan

NotRyan Medlem

För att vara övertydlig. För lounge så bör det räcka med ditt tips, men det går smidigare i insläppet om det finns i bokningen samt att man vill ha *A G inlagt i bokningen i händelse av irrops :)

Jane Insane och srg gillar detta.
  6. Wendestam

Wendestam Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enig! Blev själv inte insläppt i en av loungerna på Chicago O'hare för ett par veckor sedan då mitt *A (EBD) inte låg inne på rätt sätt och därmed inte syntes på boardingkortet. Loungepersonalen hävdade att jag inte hade guldkort trots att jag visade app och fysiskt vid entrén. Efter mycket om och men, ringade till inchecknigen, gaten etc, så kom jag till slut in. SÅ, se till att det ligger inne rätt och SYNS på boardingkortet är mitt tips.

7. Million Miler

Million Miler Medlem

Det händer ibland att det inte syns eller går att identifiera på boardingkortet. Konstigt att de inte kunde se det med ditt kort.. För mig har det hänt ett antal tillfällen och då har jag kunnat komma in med kortet eller visat i appen (flera gånger med Lufthansa i business vid åtkomst till Senator).

8. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    USA är ibland lite jobbiga, så se till att få in det i bokningen. En bild på ett kort i en app ger de inte mycket för.

9. Lödtomten

Lödtomten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För mig hände det helt automagiskt, förra veckans hemresebiljetter (från SFO med Lufthansa) hade uppdaterats från EBS till EBG på biljetten utan att jag sagt ett ord till incheckningspersonal eller någon annan. Gick bra att komma in i både United Club (SFO) och Lufthansa Senator (MUC) med bara boardingpasset där EBG var utskrivet. Blipp, ok.

Gus och srg gillar detta.
  10. srg

srg Medlem

Tack för alla svar! Jag har drygt 10 dagar i USA innan hemresan så förhoppningsvis borde det ha hunnits reggats då, så ska jag se till att ändra vid incheckning på vägen hem.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!