Senaste nytt

Att begå business-debut!

011430121

Medlem
Ja - det är et bra tips. Speciellt om man ska sova ”på riktigt” så är det riktig bra att ha något mjukt att byta om till. Jag tycker att det är ganska få som man ser byta om – men jag flög ganska mycket med Qatar under ett tag och där lär man sig även i business när de delar ut pyjamas!
Q R pyjamas är den jag använder på på natt flygningar,
 

nissefalk

Medlem
Kul och intressant rapport, själv minns jag min första Business som var för länge sedan, 1992, fick en upgrade Bangkok till Köpenhamn med en SAS MD11 eller kanske tom en DC10 minns inte riktigt, stolen var som en något bättre än Premium Economy är idag och entertainment var att man fick en bärbar Video bandare med inbygd skärm minns att jag såg en Bond rulle Never say never again,

Dagens Business är ju riktigt riktigt bra jämfört med för bara en 10 år sedan, men som sagt en kul och trevlig rapport
 

Insomnia

Medlem
Grattis till din första businessupplevelse. Jag har alltid flygit economy men flög business för första gången med Air Canada för 3 år sedan till Toronto. Jag var inte imponerad av business class. Tyckte inte det var något speciellt. Vet inte om själva upplevelsen av Air Canada var dålig men min inställning till att flyga business class var ljummen. För mig personligen kändes det som att businessfolket hade ett högre värde än människorna i economy class. Tyckte inte det var värt pengar och har fortsatt bara åkt economy. Det enda som var bra, var benutrymmet. Kanske är det mig det är fel på =)

Man ska prova allt man är nyfiken på i livet. Lycka till !
 
Toppen