Senaste nytt

Atlanta bästa hub igen

Gnopps

Medlem
För att vara världens största flygplats är jag mycket imponerad av Atlanta. Den här hästlängder framför London och Paris exempelvis. Förvisso har de mestadels inrikesflyg vilker säkert underlättar. Jag flög Miami-Atlanta-Las Vegas för några år sedan och hade 31 minuters bytestid. Första planet blev försenast vilket ledde till att det var bara 20 minuter kvar när vi landade i Atlanta. Trots att jag behövde byta terminal till andra sidan flygplatsen hann jag lätt (springande) med planet. Inte många flygplatser i den storleken som klarar av det.
 

Bryant

Medlem
Jag var på ATL för första gången i november förra året (LGA-ATL-CUN), där LGA flighten kom in sent. Vi hade 20 min på att ta oss en rätt så lång sträcka. Jag trodde aldrig att vi skulle hinna men vi hade tom några minuters marginal :). Hade det funkat på CDG? :)
 
Trots att man varit i USA några gånger har jag aldrig passerat ATL men det beror nog mest på att jag håller mig inom Star Alliance. Närmaste stoppet är nog CLT.
 

Sakoz

Medlem
Hur i hela friden är detta möjligt? Jag har åkt via ATL två gånger och bägge gånger har jag missat anslutningen för att immigrationen har var så långsamma, för att inte tala om hur otrevliga de är. Nej usch och fy för Atlanta, tummen ner!
 

Gnopps

Medlem
Hur i hela friden är detta möjligt? Jag har åkt via ATL två gånger och bägge gånger har jag missat anslutningen för att immigrationen har var så långsamma, för att inte tala om hur otrevliga de är. Nej usch och fy för Atlanta, tummen ner!
Jo, immigrationen kan vara långsam speciellt om man kommer samtidigt som andra internationella ankomster. Har faktiskt haft en av mina roligaste stunder i en passkontroll där: när jag berättade för kontrollanten och dennes tillkallade chef varför jag reste 18 flyg på 9 dagar runt i USA. De vek sig av skratt när jag på engelska försökte förklara att vi i Sverige säger att "smaken är som baken - delad". Översättningen gick inget vidare men igenom kom jag med ett leende på läpparna :)
 
Toppen