Senaste nytt

Athen med omnejd 20-25/7

Whiskey

Medlem
Hej alla,

Har bokat en sista minuten till Athen fem nätter nästa vecka. Vore mycket tacksam för tips på boende.

Vi är två vuxna och två barn (3 och 7 år gamla). Prio är bad och mat. Priset bör inte vara över tio tkr.
 

011430121

Medlem
Hej alla,

Har bokat en sista minuten till Athen fem nätter nästa vecka. Vore mycket tacksam för tips på boende.

Vi är två vuxna och två barn (3 och 7 år gamla). Prio är bad och mat. Priset bör inte vara över tio tkr.
Nu vet jag inte vad man badar i havet i Aten, men hotell med bra takpol är Radisson Aten.Bodde där hösten 2016 och det var sol hela dagen på poltaket. Minns inte om det var badvänligt för barn.
 
Hej!

Jag rekommenderar också Glyfada, ska själv bo där delar under den perioden på Emmantina.

Att tänka på när det gäller Glyfada (och hela Aten) är att många hotell fortfarande har en ganska enkel standard även om dom börjar renovera hotellen. Det finns inte heller några hotellkedjor i centrala Glyfada utan då blir det lyxhotell en bit förbi Voula. Alla hotell nedan ligger nära stranden så det är enkelt att ta sig dit. Däremot ska man vara mycket vid stranden finns det bättre stränder en bit bort mot Voula som är mer "stanna hela dagen vid stranden" anpassade.

De hotell jag bor på relativt regelbundet är följande:
Emmantina : Har börjat renovera lite, har bytt ut de flesta plankorna som sängar till moderna sängbottnar. Trevlig takterass med pool, hyfsad restaurang.
Palmyra Beach: Dom renoverade rummen är riktigt trevliga, dom andra okay. Tråkig frukost/restaurang men med en trevlig pool area där man kan äta om vädret är okay.
Oasis Hotel Apartments: Riktigt trevlig pool area och restaurang del men rummen är ganska slitna. Men rummen är däremot riktigt stora med kök så det kan ju vara värt det ibland.
SeaView: Helt okay hotell utan pool (bor där bara på vintern)
CongoPalace: Okay hotel men något dyrt. Boka aldrig enkelrum för då får man en garderob med en liten säng. Dubbelrum är okay.
FourSeasons: (inte kedjan utan ett litet hotel längs med Posidonia Ave.) Trevligt enkelt hotel utan pool. Är relativt billigt.
 

Whiskey

Medlem
Stort tack alla! Var omöjligt att hitta bra rum i Glyfada så det fick bli Mare Nostrum Thalassa Club på östkustennistället.
 

Mr Basic

Medlem
Kapar den här tråden lite. Åker till Aten nästa vecka och undrar om det är Uber eller ”vanlig” taxi som gäller från ATH in till centrala Aten? :rolleyes:
Första gången i Aten för undertecknad.
 
Kapar den här tråden lite. Åker till Aten nästa vecka och undrar om det är Uber eller ”vanlig” taxi som gäller från ATH in till centrala Aten? :rolleyes:
Första gången i Aten för undertecknad.

Vi ställer oss i taxikön på flygplatsen, sen är det fast pris. Om vi behöver beställa gör vi det via uber - behöver man åka under dagtid finns det bilar "överallt"
 
Kapar den här tråden lite. Åker till Aten nästa vecka och undrar om det är Uber eller ”vanlig” taxi som gäller från ATH in till centrala Aten? :rolleyes:
Första gången i Aten för undertecknad.

Uber fungerar utmärkt!

Nu har jag ju inte varit i Aten på över ett år men när jag var där sist så funkade det helt utmärkt. Det är också gula bilar max 5år gamla

Jag använder bara UBER i Aten därför det sätts krav på kvaliteten på taxibilarna. Om man bara tar en bil utanför med fast pris så är risken stor att man får något riktigt sunk med en taxiförare som inte kan engelska och som sen försöker lägga på kostnader för vägtullar eller för att man inte ska till området för "fast pris", det har hänt mig mer än en gång. Har också åkt i 130 på motorvägen i en Octavia utan varken fjäder eller stötdämpare på vänster bak, helt sjukt! Jag är normalt ofta i Aten typ 10-15 resor per år så jag har lite att jämföra med.

Jag har testat BOLT också vilket finns (fanns) där men jag har inte testat det så mycket att jag kan rekommendera det just i Aten.

Lycka till!
 
Toppen