Senaste nytt

At Six svit eller Tornsvit Elite Marina

Robster

Medlem
Planerar en romantisk staycation för mig och min tjej. Är ute i sista stund, men hoppas få till det ändå. Har bokat både svit på At Six och tornsviten på Elite Marina. Är det någon som har några erfarenheter av dessa, vad ska jag gå på för att vi ska komma i stämning?
 

Senator

Moderator
Den totala upplevelsen på Elite Marina lämnar en del att önska. Vi bodde i en Junior Suite som skrek "kom och hjälp mig". Däremot det som var positivt var middagen och vyerna från både rum och hotellet i allmänhet. Frukosten "ok".

Jag har bott ett antal nätter på At Six i Junior Suite och har verkligen gillat hotellet. Det som talar mot är utsikten, eller avsaknaden av sådan. Jag har tyckt maten, och särskilt frukosten var grym. Gymmet också väldigt bra.

På min bucket list står "Ett Hem" Jag skulle boka detta via Luxury Hotels | Virtuoso | Virtuoso då du får en del trevliga extra förmåner. Kanske ta ett mindre rum men lägg pengarna på mat/dryck också. Här kan du också boka Grand eller Lydmar. Allt beror på budget och upplevelse.
 

Robster

Medlem
Tack för svar.

har kollat på de där hotellen också, men är rädd att jag blir obekväm i såna miljöer, iaf i Sverige.

Om man mot förmodan skulle vilja ställa en speciell fråga så känns ju terassen i tornsviten som en potentiell plats. Men såg amatörbilder från rummet och då tyckte jag att det såg rätt sorgligt ut.
 

Senator

Moderator
Tack för svar.

har kollat på de där hotellen också, men är rädd att jag blir obekväm i såna miljöer, iaf i Sverige.

Det viktigare frågan är väl "vad tycker tjejen" ;) När jag har bokat Grand via Virtuoso så har priserna legat runt 3.000kr med då ingår:
Frukost i Cardierbaren
$100 i F&B credit som har spenderats i Matbaren
Incheckning innan 12.00, har dock inte haft möjlighet att stanna efter 12.00 nästa dag men 16.00 borde gå
Access till Spa
Har fått uppgradering till Junior Suite båda gånger

Alla har olika smaker och vad som känns bra. Men en kärleksfull getaway så föll bara middagen oss i smaken på Alla Hjärtansdag på Elite Marina.
 
Spännande & hoppas det går bra!
En av sviterna på At Six har en stor takterrass med grym utsikt över Riddarfjärden upp mot Söder. Men den har du inte så mycket nytta av under den kalla årstiden. Terrassen är en trappa upp från rummet, så den stör en del av utsikten från sällskapsdelen av sviten.

Alla har olika tycke och smak, jag hade gått på Senators förslag på Grand. I mitt tycke mycket bättre läge för övriga aktiviteter, promenader och utflykter.
 
Toppen