Asiana flight försvann från min USDM bonusresa bokning!

Diskussion i 'Star Alliance' startad av rob74, 25 November 2013.

  1. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Nu hände det mig också, de raderade 2 legs för mig med ANA.
    SIN-HND ANA B787 C
    HND-FRA ANA B777 F

    Upptäckte det av en slump idag och har precis spenderat 2 timmar med en supervisor på us airways som fick fixa ihop det. Han var stenhård på routingregler och skulle ha extra skatter trots att det var dom som tabbat sig från första början.
    Fick i alla fall till att flyga jorden runt istället, hemresan blir enligt följande
    NRT-ORD ANA B777 F
    [Stopover]
    ORD-PHL US Airways Domestic First
    PHL-FRA Lufthansa A343 C
    FRA-CPH-ARN SK C

    Inte helt nöjd med deras ovilja att fixa rotuings åt mig, men som tur var fanns det ju åtminstone F kvar med ANA.
    Blev av med NRT-SIN med United F tack vare detta, vilket man iofs kanske inte behöver gråta blod över.
     
  2. Magino

    Magino Medlem

    Ort:
    STO
    Land:
    Sverige Sverige
    Grymt att det löste sig och att du kommer få uppleva NH F :) Men att de var stenhårda på routing reglerna håller jag nog inte med om då de bokade om dig Asien-Europa via USA som inte är tillåtet. Helt klart bra jobbat av dig att lösa detta.
     
  3. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag försökte få till att ha Tokyo som destination och sen flyga till Hong Kong/Taipei/Shanghai som stopover, sen tillbaka via HND och till Frankfurt. Det var dock tvärnej på det man fick inte passera samma stad igen enligt supervisorn och man var tvungen att flyga närmsta vägen. Samma supervisor lät mig dock flyga jorden runt vilket jag själv blev förvånad över men då hade vi redan suttit 1 timme i telefon.

    Alternativet hade varit att flyga hem med NH First 1 dag tidigare till FRA utan någon detour i Asien. Jorden runt fick väl funka, ska bara avslöja för polaren i Chicago att jag kommer förbi i år igen :)

    På något sätt ska jag få tillbaka min change fee på 150$ som jag betalade för 2 månader sedan när jag bokade om denna resa, får se hur det går också.
     
    3 personer gillar detta.
  4. Swisser

    Swisser Medlem

    Verkar jobbigt att behöva hålla koll på gjorda USDM award bokningar. Normalt sätt brukar de väl skicka ett emejl och upplysa en om att det har skett ändringar betr flighter i bokningen. Bra att det löste sig för er. Man får väl hålla extra koll på sina USDM bokningar.
     
  5. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Inget mail eller något annat, jag upptäckte det i och med att jag var inne för att titta andra saker. Fick upp att en SAS-flight hade ändrat tid som jag godkände och såg då att det saknades flighter.
    Flighten BKK-HND hade också flyttats fram 1½ timme, ingen större fara i och med att jag har en lång layover på BKK.
     
  6. NotRyan

    NotRyan Medlem

    Jobbigt om sånt här sker från 31 mars och framåt.... :(
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×