Senaste nytt

Asiana Airlines visar toppklass även i Economy Class

Axelzon

Medlem
Jag har under en tid varit ganska frekvent resande mellan Syd Korea och Shanghai. Med lite blandade rutter, men ãndå 7 av 10 med Asiana Airlines, PVG eller SHA till GMP eller PUS... dessa flighter (A320) erbjuder en klass ombord. Tjejerna ãr alltid glada och trevliga. I förra veckan satte sig en flygvärdinna sig ner bredvid mig inför landning och vi pratade om ditt och datt fram till gate. När jag åkte hem på sträckan i torsdags blev det en ny introduktion. Jag sattte mig i min stol (12A) som är nödutgång. Flygvärdinnan kom mot mig och jag förväntade mig en nödutgångs introduktion. Men icke, hon började med att tiltala med namn, att flygningen skulle ta 1.25H och att det är just nu 29 grader och växlande molinighet i Shanghai.... Sedan kom samma värdinna från förra veckan och hälsade under flighten. Jag frågade snällt om jag kunde få med mig ett par extra Korean hot pepper sås hem. Hon kom tillbaka med en påse om 12 förpackningar.... Smile :) Det lönar sig....

/Axelzon:cool:
 

Swisser

Medlem
Axelzon,

Det låter ju mycket trevligt. Det är ju denna personliga touch i servicen som uppskattas när man är ute och flyger. Det är ju sånt man kommer ihåg och som gör att man får en positiv image av flygbolaget. Det är ju dessutom extra trevligt när man blir så pass uppmärksammad när man flyger economy, det räknar man ju inte med.
 
Toppen