Senaste nytt

Artikel: SAS beställer Airbus A350 till långlinjeflottan

seat56f

Medlem
Enda nackdelen är att det blir hårdvaruroulette ett tag framöver men jag tror man får leva med det.

Tja, å andra sidan är ju alternativet att garanterat få den gamla kabinen... Faktum är att jag ser nästan fram emot LAN-A340:n, så man har något att neurotiskt spekulera i inför resorna :)
 

Jonas C

Medlem
Mina frågor:

Har SAS några planer på att utöka sitt långdistansnät, i samband med beställningen av de nya planen?

SAS saknar i dagsläget en tydlig position på både lång och kortdistans, där de inte kan klassas som "premium" med hänsyn till konkurrenter så som BA och SWISS, men samtidigt inte som ett lågprisbolag då de inte är billiga nog. Kommer SAS att försöka bryta sig ur detta dödläge och skaffa sig en tydligare position på långdistansmarknaden i samband med de nya stolarna/planen? T.ex gå mer åt premium hållet, för att locka kunder utanför hemmamarknaderna.
 

olsson

Medlem
Intressant, var det inte nyss de drog in uppgraderingen? Var den uppgraderingen enbart för business-stolar?
 
350cabin.jpg 350range.jpg seatplan350.jpg
 

Senator

Moderator
Har ni noterat 3-3-3 i "SAS Go" mot 2-4-2 idag? Med andra ord, Airbus ökar från 8 till 9 platser där bak med A350? "SAS Plus" går från 2-3-2 till 2-4-2
 
Toppen