Senaste nytt

Arlanda terminal 2, överflödig?

Dr. Miles

Expert
Nej både Skyteam och OW ska flyga från T2.

Säg att både Skyteam och oneworld flygbolag flyttar till Terminal 2.
På morgonen avgår Air France, British Airways, Finnair och KLM flyg samtidigt och kanske några andra flygbolag också.
Men det räcker väl med 6 gater. Hur många gater finns på Terminal 2 idag?
 

JonW

Medlem
Absolut!
34 planrörelser på 8 gater, varav de flesta i primetime får man anta.
Räcker nog, men blir ju inte mycket plats till andra eller utökningar.
 

NotRyan

Medlem
Det kommer definitivt att bli bra med en, för första gången sedan Transwede?, någorlunda nyttjad terminal....

Mvh
/NotRyan
 

JonW

Medlem
Det är väl Terminal 3 isåfall som är onödig, måste ju vara ganska tomt där efter Skyways konkurs.
Känns rätt pinsamt, speciellt inför utländska gäster, att man kallar T3 för en "terminal".
Upplevs ju mer som en avlägsen pir på T2, där man måste släpa bagaget ända ut till gaten...
 

JonW

Medlem
Bagagehanteringen finns långt ut på piren (="terminalen"), alltså nära gaten.
Man blir alltså inte av med bagaget hyfsat nära entrén såsom normalt.
"Terminalen" har ju f ö inte ens en egen entré utan man måste ta omvägen via T2 eller T4.
 

NyfikenGrau

Medlem
Känns rätt pinsamt, speciellt inför utländska gäster, att man kallar T3 för en "terminal".
Upplevs ju mer som en avlägsen pir på T2, där man måste släpa bagaget ända ut till gaten...

Haha, prata nu inte illa om "Terminal" 3, jag tycker stämningen är lite småmysig. Använder den ibland när jag åker till ställen som skulle få "mitt i ingenstans" att kännas som en sprudlande metropol i jämförelse ;)

Känns definitivt som man lämnat Arlanda, folk tar det lugnt, pratar med okända och sörplar beskt kaffe, lite gamla goa Sverige för mig som utlandsboende!
 
Toppen