Senaste nytt

Arlanda-Singapore over Moskva...??

Hachans

Medlem
Håller inte alls med, åtminstone inte när det gäller hemresan. Det blir minst fyra timmar längre ostörd sovtid till CPH och det är guld värt. Vinet och champagnen är väl inget så många känner för efter en nattflygning. Jag klarar en timme även i SAS Plus om jag är trött och sitter och halvsover.

Visst, SQ via ZRH med Swiss anslutning är inte helt fel om man lyckas få tag i First. Själv är valet för egen del solklart. X2000 från Östergötland till Köpenhamn och vidare med SQ om jag inte får tag i First från ZRH eller LHR.

Japp, det är så jag föredrar det också. Skön 1:a-klassfåtölj på tåget med förbeställd mat så slipper man allt vad transfersäkerhet och liknande heter.

Men jag föredrar faktiskt SK en timme där också. Ja, transfersäkerhet såklart men Kastrup är tusen gånger trevligare än DME och loungen betydligt trevligare. Och man får längre sömn.

Dyrt är det förvisso, men taxfree på DME tog ju mer än dubbelt så mycket som Systembolaget för en grej jag ville ha så det kan gå jämnt upp om man jämför de båda.

Med det sagt, om jag flugit ekonomi hade jag nog velat ta en bensträckare där. Men om jag hade varit tvungen flyga eko hade jag nog flugit en annan väg med paus innan iofs.
 

Jonas C

Medlem
Den stora fördelen med att byta på Köpenhamn är att man slipper transfer security och släpps ut direkt i gaten. Raka vägen till passkontroll och sen till SAS-loungen för en dusch innan bussen upp till Arlanda. SAS-boxen slår dessutom frukosten ombord på Singapore Airlines (även i First).
 

pep

Medlem
...CPH: Långa gångar, dryg personal som man inte förstår vad de grötar ur sig, dyrt och stökigt. Pass måste man visa och genom långsam transfer security.....
Jeg synes at CPH er en "nem" hyggelig lufthavn, hvor man ikke farer vild og det er let at administrere sin tid. Jeg har selv transittet gennem CPH et par gange mellem Asien og Afrika og nydt hvert sekund. Dyrt? Javist, men SVO/DME er ogsaa dyre. 15 euro for en Leffe fad i en corridor-cafe synes jeg er mega dyrt.
 

Alf

Medlem
Den stora fördelen med att byta på Köpenhamn är att man slipper transfer security och släpps ut direkt i gaten. Raka vägen till passkontroll och sen till SAS-loungen för en dusch innan bussen upp till Arlanda. SAS-boxen slår dessutom frukosten ombord på Singapore Airlines (även i First).

Nej Jonas, SAS boxen slår inte Singapore Airlines frukost, varken i business eller First. SAS boxen vill jag helst se förpassad till yttre rymden så fort som möjligt. Jag tycker inte det är en anständig måltid att sitta och gräva i en låda där man inte ens ser vad som ligger i botten. Den är helt i klass med snusklådan i lumpen.
 

Canadien

Medlem
Nej Jonas, SAS boxen slår inte Singapore Airlines frukost, varken i business eller First. SAS boxen vill jag helst se förpassad till yttre rymden så fort som möjligt. Jag tycker inte det är en anständig måltid att sitta och gräva i en låda där man inte ens ser vad som ligger i botten. Den är helt i klass med snusklådan i lumpen.

Vad menar du? Jag ser ingen större skillnad på dem.

SQ frukost:
1_P_20180603_102955.jpg

2_P_20180603_104956.jpg



SAS Frukost CPH-ARN:
0_P_20180603_082835.jpg
 

mha321

Medlem
Jag tycker inte det är en anständig måltid att sitta och gräva i en låda där man inte ens ser vad som ligger i botten. Den är helt i klass med snusklådan i lumpen.
Principiellt håller jag med, men det är ju "vanliga boxen". Frukost-lådan är betydligt bättre -- visserligen inget jättespännande, men jämförelsevis står den sig bättre :)
 

pep

Medlem
Ja, ingen av dem är som sagt optimal, tar hellre ZRH eller LHR som byte än CPH/DME.
haha - hvad er problemet? Du kan ikke lide CPH? Skandinavien er ikke stoerre end at vi maa acceptere hinandens "hubs" paa godt og ondt. Det drejer sig ogsaa lidt om klientellet ombord: jeg synes der er en bedre stemning ombord hvis jeg rejser til Skandinavien - med skandinavere ombord! Til ZRH, LHR, AMS, DME er der " a different ballgame"?
 
Toppen