Senaste nytt

Arlanda - Köpenhamn - Los Angeles, 45 minuters transfer, hinner jag?

CKA320neo

Ny medlem
Så jag har precis som många andra råkat ut för en ombokning i samband med att SAS valde att stänga ner laxburken från ARN från årsskiftet.
Jag är nu ombokad ARN-CPH-LAX och ser nu att jag endast har 45 min på mig att hoppa på SK931 när jag anländer i Kastrup. Vad tror ni om detta? Är det inte lite väl kort? Planet landar säkert i tid på CPH, men sen kan det ju dröja 5-10min innan man får kliva av planet osv.

ARN Avgång 07:35
Ankomst CPH: 08:50

Departure SK931 till LAX: 09:35 :eek:

Funderar på att kolla om det går att boka om till en tidigare CPH-kärra kanske kvällen innan istället och ta in på hotell på Kastrup. Man vill ju njuta av loungen inför en långresa:cool:. Någon som vet vad det kostar ungefär? Jag har bokat Go Smart.
 

Tonton

Medlem
Ja, du hinner. Det blir inte mycket tid över, men man hinner.

När skedde ombokningen? Om det inte var mer än 2v sedan så kan du nog ringa in till SAS och ändra första avgången. SAS brukar vara snälla med det. Det är dock ingen rättighet att få till den ombokningen - samt att du kommer få stå för hotellrummet själv.

Men som sagt, ring in!
 

gjohansson

Medlem
Nu vet jag inte om du har en tid att passa men annars hade jag låtit SAS lösa det.
På en bra dag så är 45 okej, en annan dag inte.
Om jag inte har en tid att passa så hade jag inte pröjsat en hotellnatt men vi tänker alla olika.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Big Birger

Medlem
Jag tror också att det är lugnt. Hade ett motsvarande byte till Miami i början av november och det gick bra. Tror också att de håller planet en smula då det lär vara fler passagerare från Arlanda som ska med samma plan, om det är något försenat.
 

Lauda 777

Medlem
Landade för några år sedan på CPH 5 minuter efter avgångstid på CPH-ORD. Dom höll planet och vi var inte ens sist ombord. Däremot så kanske du ska försöka seata dej långt fram så att du kommer av hyggligt fort.
 

mha321

Medlem
Fullt görbart om du är i tid. Skulle också förvåna mig om du är ensam på ARN-CPH som ska med till Los Angeles.
Ja sannolikheten är stor att de håller flyget om det handlar om att missa med 10 minuter eller så. Det är som sagt garanterat många som ska med det...
 
Hade en liknade bokning till HKG. Kärran var sen in ca 50 min. Eftersom det var en del transferpax ombord samt att det oftast går att köra in tiden på longhaul så väntade SAS in oss. Personligen hade jag föredragit att undvika fakiren och slippa hänga på Kastrup.
 
Toppen