Senaste nytt

Argh! Tråden för att klaga på frustrerande service

Gnopps

Medlem
Jag ringde nyss Turkish Airlines för att boka sittplats åt mor å far som reser med dem i mars, biljetterna är redan köpta men i två olika reservationer. Efter att ha tryckt mig igenom rätt många steg på svenska numret får jag veta att det är för många som ringer och jag blir istället kopplad till Turkiet. Där får jag återigen göra X menyval innan jag (utan väntan åtminstone) får prata med en agent.

Jag ger honom första bokningsnumret och ber honom boka en plats med grannsätet fritt eftersom det ska bokas en till där, han ordnar det. Sedan ger jag honom andra bokningsnumret och ber honom sätta denne passagerare bredvid den andre. Såklart får jag platser på andra sidan flyget. Jag förklarar igen och han säger han ska fixa, ber om första bokningsnumret igen. Han flyttar om lite och utbrister sedan glatt att han nu bokat 3A och D. Jag frågar om de är bredvid varandra, nej det var de ju inte. Han ber om andra bokningsnumret igen. Flyttar om lite och lyckas till sist ge mig två platser bredvid varandra. Så ber jag honom boka rullstol åt "the male passenger, the husband, Mr X X". Till Mrs X X menar du? Nej, den manliga passageraren.

Jag får ringa å dubbelkolla senare om allt verkligen blev bokat men hur kan något så här simpelt ta 11 minuter + 2 minuter telefonmenyer? Då ändå jag själv jobbat i ett flygbolags telefonbokning och är van att tala klart, tydligt, bokstavera, osv.

Det känns som att livet förkortats 3 gånger vad samtalet tog.

Fler som vill dela med sig av frustrerande erfarenheter?
 

Dr. Miles

Expert
Ja, jag med.
Jag vet inte om Turkish Airlines outsourcar bokning och annat, men jag har haft liknande problem med t ex THAI, Air China, SWISS.
 
Toppen