Senaste nytt

Argentina & Buenos Aires-tråden

HON-II

Medlem
Ska man upp till Iguazu så kan man ta bussen men där hade jag nog tagit flyget

Det finns bra flygförbindelser från AEP flygplatsen i Buenos Aires till IGR (Iguazu-flygplatsen på den argentinska sidan). Därifrån går det lätt att ta sig med taxi till den brasilianska sidan, varifrån fallen syns bäst, och på den brasilianska sidan kan man bo på det förnämliga Hotel Das Cataratas (som nuförtiden är ett Belmond hotell). Skall man sedan vidare (exempelvis till Rio) ligger den brasilianska Iguazu flygplatsen IGU bra till.
 

Homer

Medlem
Sheraton Iguazú har bästa läget, enda hotellet som ligger i parken, inget 5 stjärnigt hotell däremot 5 stjärnigt pris.
 

HON-II

Medlem
Medoza är att rekommendera, trevlig liten stad. Besök av vingårdar går att kombinera med trevliga bergsturer. Obs. - ingen god idé att åka dit på den argentiska vintern. På tal om mat: en fråga till er som kan Buenos Aires. Vilket stekhus/parilla går ni gärna till? La Cabrera känns lite för "turistig" för min del. La Chacra är väldigt centralt belägen men också turistig. Don Julio tycker jag om, likaså La Brigada, Lo de Jesus, Social La Lechuza som samtliga är lite rustika, hemtrevliga och har utmärkta köttbitar. Har ni någon favorit? Jag kanske missat något.
 

jumbooze

Medlem
Jag är svag för Al Carbon, men det kan bero på att jag åt mycket där när jag bodde bredvid och jobbade häcken av mig så orkade inte att gå längre :D
 
Har ett ställe som ligger i hörnet Liberdad/Rivadavia, innanför Av Majo, som jag alltid äter middag på för nån 50-lapp. Minns ej vad det heter. Men stan är full av sånna små kvartershak, bara att pröva sig fram.
 
Toppen