Argentina & Buenos Aires-tråden

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av Cristoffer Cedergren, 11 Augusti 2015.

1. oxxax

oxxax Medlem

Sorry var nog lite otydlig. Det är British Airways det gäller.

2. Okej, nu blev det lättare att svara!

Jag gillar att bo i olika delar av stan men för er skulle jag rekommendera Recoleta. Ganska centralt, nära både Mayo och Palermo. Tänk er mig runt om Av. Santa Fee.

Undvik att bo i San Telmo.

Mat: häng runt om i Palermo Soho och käka vad ni gillar.

Tango har jag inget tips på men både hotel och Turistbyråer borde kunna hjälpa till med detta enkelt.

Ni har valt en bra årstid att åka dit. Det drar mot höst nu och temperaturen går ner från +40 till mer normal sommarvärme. Jag älskar stan för dess nattliv, men det kanske inte är nått för er?

oxxax gillar detta.
  3. oxxax

oxxax Medlem

TACK FÖR
    Tack för svaret och tipsen! Nattlivet med morsan skippar jag. :)

4. helgonet

helgonet Medlem

Vi bor alltid på Airbnb och har bott lite överallt i stan, men jag föredrar Palermo, tycker speciellt om de västra delarna runt Honduras 6000. Sambon gillar Recoleta mer.

Kan tipsa om avsmakningsmenyn hos Aramburu, den var toppen häromsistens i höstas.

Till och från Montevideo går det ju båt med Buquebus, men skutan stannar väl alltid en stund i Colonia del Sacramento innan den ångar vidare. Jag gillade förövrigt lunket i Colonia, vi åkte tur och retur dit och buss mellan Colonia och Montevideo.

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  5. Ja, hyra lägenhet är att föredra i den där stan om man bor mer än en vecka. Hotell om man bara stannar 3-4 dagar.

Jag älskar den där stan så djupt. Varit totalt 8 veckor av mitt liv där och inte tröttnat!

helgonet gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!