Senaste nytt

Apple Pay

D

Deleted member 30163

Guest
Ah, sorry. Det har jag faktiskt inte provat! Handlar bara på ICA! :D Trodde mer det var allmänt om Centurion lirade på Apple Pay, trots att själva kortet inte har NFC.
Ja det var också en fundering jag hade, som en bisats till frågan om Coop :)
Men kul att Apple Pay pay fungerar på Centurion.
 

pedantic

Medlem
Yes, fick instruktionen att det enda jag nu behövde göra var att ta bort kortet och lägga upp det på nytt. Jag tog bort det och lade in det via Amex-appen (ny funktion, sedan någon uppdatering)

Mitt fungerar fortfarande inte, testade att lägga till det via appen :(

@lucasd Fick du det att funka till slut?

Har försökt 3 gånger sen i fredags att lägga till ett SAS Amex Premium extrakort för Mrs pedantic, men det är bara det tråkiga generiska grå kortet som visas i Wallet. :(

Mitt huvudkontor som aktiverades och las till i Apple Pay ser jättefint ut. :)
 

lucasd

Medlem
@lucasd Fick du det att funka till slut?

Har försökt 3 gånger sen i fredags att lägga till ett SAS Amex Premium extrakort för Mrs pedantic, men det är bara det tråkiga generiska grå kortet som visas i Wallet. :(

Mitt huvudkontor som aktiverades och las till i Apple Pay ser jättefint ut. :)
Jag fick det aldrig att fungera med Premium. Har det ej kvar, så vet inte hur det hade varit nu :(
 

mrbylund

Medlem
Hej,
För mig har det funkat perfekt sedan jag mailade med dem och gjorde ett case till kundservice@aexp.com.
Jag skickade också skärmdump på det generiska kortet. Nu när jag lägger in kortet i nya enheter blir det alltid rätt. Lycka till.
 
Kan meddela att American Express med Apple Pay fungerar hos Bilia Limhamn, Moosehead Bar & Restaurang i Malmö, The Bishops Arms Savoy Malmö, Elite Hotel Savoy Malmö och Jägersro Restauranger i Malmö.
 
Last edited:

Bankiren

Medlem
Kan meddela att American Express med Apple Pay fungerar hos Bilia Limhamn, Moosehead Bar & Restaurang i Malmö, The Bishops Arms Savoy Malmö, Elite Hotel Savoy Malmö och Jägersro Restauranger i Malmö.

När jag hade däckförvaring hos Bilia i Jägersro, så tog i alla fall inte de inte AmEx. Är det något nytt kanske?
 
Toppen