Senaste nytt

Apple Pay

lucasd

Medlem
Swedbank har nu stöd för Apple Pay. Det gäller för deras Bankkort Mastercard och Maestro. Ej de kort som ges ut av Entercard (ex Betal- och Kreditkort Mastercard).
 

hallgren

Medlem
Någon som har provat om kopplingen av ICAs "Stammis"-konto till Amex-kort funkar även när man betalar med klockan?

Jag har haft problem med den kopplingen på Willys.
 

lucasd

Medlem
Någon som har provat om kopplingen av ICAs "Stammis"-konto till Amex-kort funkar även när man betalar med klockan?

Jag har haft problem med den kopplingen på Willys.

Jag har inte testat, men jag tro att det blir problem. Kortnumret som Apple Pay vidarebefordrar är ju inte detsamma som det kortnummer du faktiskt har registrerat.
 

crown

Medlem
Någon som har provat om kopplingen av ICAs "Stammis"-konto till Amex-kort funkar även när man betalar med klockan?

Jag har haft problem med den kopplingen på Willys.

Gå till manuell kassa och betala med klockan och be de sedan lägga till "kortet". Så gjorde jag och då har det fungerat varje gång sedan dess.
 

ekf

Medlem
Gå till manuell kassa och betala med klockan och be de sedan lägga till "kortet". Så gjorde jag och då har det fungerat varje gång sedan dess.
Toppen om man kan göra så. Det bör dock noteras att om man har lagt till kortet på fler enheter så har alla sina egna unika nummer (klocka, telefon etc).
 
Toppen