Senaste nytt

Apple Pay

Du kan inte ta ut kontanter med Klarna kortet, vill man ha faktura kostar det 29 kr/mån. Fungerar inte heller på köp som räknas som spel.
fast med klarnakortet så kan du välja att koppla direkt till din bank pengarna dras då direkt från banken eller från debitkortet (minns inte riktigt har haft klarnakortet sen i december) du kan själv välja om det ska dras från banken eller läggas på ditt klarnakonto (vilket du inte borde göra) Kortet är ett bra alternativ om man vill kunna använda om banken man har inte är kopplat till apple pay än. frågan är vad som händer om man kopplar sas mastercard till klarna det lär dock inte fungera för att få bonus.

edit nvm det är nog endast direkt från bankkonto & inte från kort.
 

Hachans

Medlem
Vad hittar du i avtalet om att data delas med tredjeparter på olika sätt? Det enda jag kan hitta är

Klarna kan komma att dela denna information med tredje parter som möjliggör Korttjänster och kortnätverken (såsom VISA, MasterCard eller American Express). En lista över dessa tredjeparter finns i användarvillkoren för denna Tjänst.

Samma sak måste ju gälla för alla andra kortutgivare?

Ja, men det stannar inte där.

Mycket av Klarnas affärsidé är att bygga profiler på sina kunder och är dessutom mycket dåliga på vakta sina kunders identiteter. I princip alla i min familj har vid något tillfälle fått sin identitet kapad genom Klarnas olika betalsystem.

Så det kombinerat med hur de bygger kundprofiler som de säljer är inget jag personligen ställer upp på. Gör en GDPR-förfrågan så komme du se just vilka detaljer de har om dig. Det är sjukt creepy och jag använder aldrig företag som använder enbart Klarna som betalsätt.
 
Visst har jag sålt min själ till de, men å andra sidan har jag fått ett fluffigt brev med debitkortet, så att...
Inte ens Centurion får detta!
8EGxCEXeRWWA4OHXL5SZig.jpg
 

lucasd

Medlem
Alltså. Om man köper något med Klarna-kortet dras det inte direkt. De skickar en autogirobegäran till banken du kopplat om att beloppet ska dras från det konto som du valt. Det tar 1-3 bankdagar innan beloppet faktiskt dras.

Finns egentligen ingen anledning att använda Klarna-kortet. Bättre att skaffa ett Revolut-kort, så kan man själv styra lite mer.
 
Alltså. Om man köper något med Klarna-kortet dras det inte direkt. De skickar en autogirobegäran till banken du kopplat om att beloppet ska dras från det konto som du valt. Det tar 1-3 bankdagar innan beloppet faktiskt dras.

Finns egentligen ingen anledning att använda Klarna-kortet. Bättre att skaffa ett Revolut-kort, så kan man själv styra lite mer.
har inte curve apple pay också? eller funkar det på samma sätt?
 

ekf

Medlem
har inte curve apple pay också? eller funkar det på samma sätt?
Curve har inte Apple Pay än...
De debiterar ditt underliggande konto/kreditkort i samma stund som du gör ditt köp. Går inte transaktionen mot det underliggande kortet igenom så nekas även Curve-transaktionen...
 

MBA

Medlem
Fick inbjudan från Apple att ansöka om Apple Card för en vecka sen, ansökte och fick kortet direkt. Det är ett virtuellt kort (MasterCard) utgivet av Apple i samarbete med Goldman Sachs Bank och läggs till i ApplePay. Man kan även beställa ett fysiskt kort. Än så läge är kortet enbart tillgängligt för US residents.

Det fina är Cashback:
With Apple Card, you get Daily Cash on every purchase. No limits. It’s 3% on everything you buy from Apple, 2% whenever you use Apple Pay, and 1% on everything else.
IMG_9736.PNG
 

crown

Medlem
Det fina är Cashback:
With Apple Card, you get Daily Cash on every purchase. No limits. It’s 3% on everything you buy from Apple, 2% whenever you use Apple Pay, and 1% on everything else.
Visa bifogad bild 96227
Ja tyvärr finns ju inte Apple Card i Sverige. Men går ju att kombinera Komplett Mastercard med Revolut och därmed få 2% bonus på allt man köper, så faktiskt aningen bättre. Och Apple Pay stöds ju numera av Revolut med :)
 

ekf

Medlem
Från och med idag kan man lägga till kort från Danske Bank i Apple Wallet. Nu ger ju de flesta av de korten inte någon kickback, men det kan ju vara bra med ett reservkort som är tillgängligt via telefonen/klockan.

Apple Pay
 
Toppen