Senaste nytt

Apple Pay

Vad jag förstår är Apple Pay numera tillgängligt i Sverige. Dock har inte alla banker anslutit sig ännu. Någon som vet när SEB kan tänkas få tummen ur så att jag kan börja betala via min Apple Watch och få lite eurobonus poäng...?
 

Hachans

Medlem
Vad jag förstår är Apple Pay numera tillgängligt i Sverige. Dock har inte alla banker anslutit sig ännu. Någon som vet när SEB kan tänkas få tummen ur så att jag kan börja betala via min Apple Watch och få lite eurobonus poäng...?

Nä, bankerna är otroligt långsamma vad gäller det här. Utöver Nordea, ST 1 och igår Rikskuponger (Edenred).

Det är nästan så att man tror att de har någon slags avtal med Samsung Pay om att de ska få vara exklusiva några månader. Om man nu hade varit konspiratoriskt lagd alltså.
 

MBA

Medlem
Jag ställde frågan till American Express när de tänkte ansluta sig och fick svaret att de för en dialog med Apple i Sverige men att något datum för införandet av tjänsten ännu inte är fastställt. Jag använder mitt amerikanska AmEx i ApplePay när jag är i USA och det är inga problem
 

Hachans

Medlem
Jag ställde frågan till American Express när de tänkte ansluta sig och fick svaret att de för en dialog med Apple i Sverige men att något datum för införandet av tjänsten ännu inte är fastställt. Jag använder mitt amerikanska AmEx i ApplePay när jag är i USA och det är inga problem

Våren 2018 var det senaste jag såg på deras sidor. FÅr väl se.
 

lemi

Medlem
Jag ställde samma fråga till MC SAS och fick följande svar:

”Det är av stort intresse att Apple Pay lanseras i Norden men vi är inte med i starten av Apple Pay. Vi fortsätter såklart att följa utvecklingen av digitala plånböcker men vårt fokus just nu är bland annat att utveckla våra appar och Masterpass. Om och när vi eventuellt kommer att samarbeta med Apple Pay vet vi inte i nuläget.”
 

mha321

Medlem
Det intressanta är att så många har hakat på Samsung Pay, men inte Apple Pay. Det har visserligen funnits i Sverige betydligt längre än ApplePay, men de hade ju de flesta stora med sig redan vid lanseringen. Man undrar vad det är som gör det krångligare med Apple Pay. Kan man gissa att de helt enkelt har högre avgifter..
 

Hachans

Medlem
Har kört nu 2 dagar med Rikskortet och applepay, makalöst smidigt!
Framförallt kul att se minen hos kassörskorna när man sträcker fram klockan :)

Hur verifierade du i klockan? Jag kunde verifiera i telefonen men när jag ska verifiera klockan så får jag bara ett nummer att ringa och det numret var allt annat än hjälpsamt.
 
Toppen