Senaste nytt

Apple Airtag i bagaget

Mr Basic

Medlem
Jag är inte den första att testa med en Apple Airtag i bagaget, men det är ett tips som förtjänar en egen tråd.

Lite kul att följa var väskan befinner sig, och när man tappar anslutningen till den och inte.

Flög till Köpenhamn igår och ska vidare till Los Angeles idag. Bagaget incheckat hela vägen, och just nu är bagaget 300 meter från mig som precis ätit frukost på Clarion.

Need to have? Knappast.
Nice to have? Absolut!
Det här var ju en högintressant pryl, tack för tipset @Big Birger ! :)
Verkar ju funka (bortsett från precisionssökning) med äldre iPhone/iPad också.

Jag har också en i väskan, bra att ha utifall att väskan inte kommer med på planet och således blir försenad... dock har jag öppnat upp taggen och tagit bort magneten till högtalarspolen (tyst tagg), tänker att det minskar risken att göra bagagehanterare och "lost luggage"-personalen irriterade över just min väska... Eller att någon ska få för sig att det är något skumt i väskan som behöver säkerhetskontrolleras en gång till...
Är detta ngt du ”fixat på eget bevåg” eller nåt Apple skriver att man kan/får göra? :rolleyes:

Edit. Finns väl inget som hindrar att man knyter olika Airtag till olika mobiler?
 
Ska testa detta på nästa resa.
Tänkte skriva ut en hållare i 3D skrivaren och popnita fast den i väskan :)
Visa bifogad bild 125050

Lite mer avancerat än bara en nyckelring :p
1E6D92A2-110B-4A7E-84B8-11E355525251.jpeg
 

Hachans

Medlem
Värt att veta att är att Apple i IOS 15.2 släpper fler anti-stalker funktioner vilket bland annat gör det möjligt att upptäcka taggar nära en, men bara när de är borta från ägarens andra prylar.
 
Toppen