Appen My Flights

Diskussion i 'Övrigt' startad av Jakob Österberg, 12 Januari 2017.

Tags:
  1. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De flesta här har säkert redan appen, men jag vill ändå passa på att tipsa om appen My Flights som efter att man angett bokningsref håller koll på alla ändringar i bokningarna. Det kan vara allt från ändrat säte till ombokning eller ny flygplanstyp osv.
    Jag hade haft svårt att hålla koll på allt om det inte vore för appen. Finns att ladda ner för iPhone och är dessutom gratis: My Flights App for Web, iPhone & iPad | Copyright 2009-2017 Chris Schofield (tror inte den finns för Android, kanske finns något liknande?)
    Enda nackdelen är att det bara fungerar med Amadeusbokningar...

2. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jakob Österberg gillar detta.
  3. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns det någon motsvarande för de andra systemen t ex Saber? Eller ännu hellre något för alla de tre stora systemen?

4. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    TripCase är bra. Den håller koll på det mesta, inte bara flighterna.

5. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men den funkar bara med Sabre, right?

6. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Så är det nog dessvärre ja.

7. Anfield

Anfield Medlem

Någon som vet varför man inte får in Lufthansa och Swiss bokningarna längre ?

Det står att the airline has blocked Amadeus from accessing this booking.

Detta måste ha hänt nyligen för jag har en Lufthansa bokning liggandes i appen , så den var det inget strul med att hitta !

Left Turn gillar detta.
  8. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dessvärre så har Lufthansagruppen blockerat access till bokningarna. Det kan däremot fungera om bokningarna är gjorda genom resebyrå.
    Riktigt tråkigt att Lufthansa spärrat ut möjligheten.

Left Turn och SNIFF gillar detta.
  9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vänta nu, TripCase brukar kunna importera det mesta. Jag har just nu flighter med ett ganska stort urval av bolag i mina kommande resor och jag är rätt säker på att alla inte kör Sabre.

10. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Ja, om du forwardar bekräftelsemejlen till TripCase så lägger de till nästan vad som helst manuellt. Den automatiska delen, tillägg med reservationskod, fungerar bara med TripCase partners. TripCase ägs och utvecklas av Sabre. Sedan kan man så klart också lägga till saker helt manuellt.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!