Senaste nytt

App som varnar när boarding börjar?

Fedup

Medlem
Kan inte flygbolagen integrera den funktionen i sina egna appar? Eller då finns ju risken att alla dyker upp vid gaten efter att boarding har börjat.
BA har detta inbyggt på vissa flighter, igår fick jag följande notis från appen:
Now boarding flight BA862. Departing from Terminal 3. Please check the information screen for your gate number.

Detta verkar dock endast funka ex-LHR?
 

fly4fun

Medlem
Det finns ingen leverantör av stabilt data för denna typ av tjänst. Olika flygbolag och olika flygplatser använder ofta olika typer av system som sällan är kompatibla eller kopplade till varandra. BA kanske har råkoll på flighter från LHR men från andra flygplatser får man inga uppdateringar. Jag har grottat ner mig ganska mycket i olika APIer för denna typ av tjänst och det är ganska långt kvar innan det kommer nått stabilt.
 
J

JPMorgan

Guest
Det finns ingen leverantör av stabilt data för denna typ av tjänst. Olika flygbolag och olika flygplatser använder ofta olika typer av system som sällan är kompatibla eller kopplade till varandra. BA kanske har råkoll på flighter från LHR men från andra flygplatser får man inga uppdateringar. Jag har grottat ner mig ganska mycket i olika APIer för denna typ av tjänst och det är ganska långt kvar innan det kommer nått stabilt.

Tråkigt att höra men jag antog det var så illa tyvär.
 
Toppen