Hej!
Vi är en grupp på ca 15 personer som ska åka från Arlanda till St Petersburg imorgon med SAS. Bokningen har skötts av en annan person som i sin tur har bokat detta hos en resebyrå.
Jag upptäckte precis att APIS-information saknas på bokningen, vilket ska vara ifyllt senast 24 timmar innan avresa. Detta är tydligen ett nytt krav från Ryssland sedan den 9 mars i år.
Jag är Star Alliance Guld-medlem och försökte precis ringa SAS, men när jag har matat in mitt EB-nummer får jag information om att deras kundservice är stängd...
Chatten verkar inte vara öppen heller.
Vi är en grupp på ca 15 personer som ska åka från Arlanda till St Petersburg imorgon med SAS. Bokningen har skötts av en annan person som i sin tur har bokat detta hos en resebyrå.
Jag upptäckte precis att APIS-information saknas på bokningen, vilket ska vara ifyllt senast 24 timmar innan avresa. Detta är tydligen ett nytt krav från Ryssland sedan den 9 mars i år.
Jag är Star Alliance Guld-medlem och försökte precis ringa SAS, men när jag har matat in mitt EB-nummer får jag information om att deras kundservice är stängd...
Chatten verkar inte vara öppen heller.
- Är det någon här som har samma problem, alltså att komma fram till SAS under kvällen även om man har Eurobonus Gold?
- Är det någon som vet om det brukar gå bra att ange APIS-information vid incheckning på flygplatsen, eller om det är försent?