Användning av Finnair Plus-poäng

Diskussion i 'Finnair & Finnair Plus' startad av DrKlas, 19 April 2013.

  1. niksal

    niksal Medlem

    Ort:
    Helsingfors
    Land:
    Finland Finland
    Köp en billig t/r biljett, uppgradera båda vägarna (15k inom Norden t/r) och njut av en dag i loungen i Helsingfors. Alternativt flyg till Europa, uppgradera en väg för 10k. Kanske köp 2k till för att uppgradera båda vägarna.
     
    Berglund och jerixon gillar detta.
  2. martin.agren

    martin.agren Medlem

    Ort:
    Umeå
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har en hög med bonuspoäng som räcker för hela familjen från Umeå till norra Europa. Jag har tidigare sökt på Minsk och vid väldigt få tillfällen hittat award-biljett. När släpper Finnair och är de snåla på att släppa biljetter, eller fungerar det bättre att ringa in? Provade ringa på svenska linjen ett par gånger för ett år sedan, men gav upp efter att vid samtliga tillfällen suttit cirka en timma kö.
     
  3. mika

    mika Medlem

    Ort:
    Zürich
    Det har nyligen blivit mycket svårare att hitta upgrades och awards. Det går nästan alltid bara genom waitlist. Jag har bokat i år 2 awards och 6 upgrades och bara en gång lyckades göra det med online tool, annars varje gång via customer service (och genom waitlist). Som Finnair Plus Platinum är det i varje fall lätt att kontakta customer service (gör det oftast med email), men om du inte har status blir det väl svårare både att kontakta CS och att få upgrade/award gå igenom. Deras chat kan vara bra alternativ till telefon, brukar vara snabbare.
     
    martin.agren gillar detta.
  4. martin.agren

    martin.agren Medlem

    Ort:
    Umeå
    Land:
    Sverige Sverige
    Brukar det gå bra att be dem söka över en lite längre period? Typ att man säger AAA-BBB cirka fem dagar någon gång i mars?
     
  5. mika

    mika Medlem

    Ort:
    Zürich
    Jag har bett dem söka över något period, t.ex. över en månad och det har fungerat. Men problemet är att just nu får du troligen inte något annat än waitlisted bokning. För mig har det löst sig snabbt (förra gången på samma dag), men jag läser rapporter från flyertalk som säger att det kan ta väldigt lång tid. Som sagt, allt det här har ändrats nyligen och är inte alls bra.
     
    martin.agren gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×