Användande av förkortningar i forumet

Diskussion i 'BusinessClass.se' startad av palmen, 10 Februari 2017.

1. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det beror i mångt och mycket på att på FlyerTalk blir folk som tjafsar om regelverk avstängda och inlägg raderade. Det är i princip nolltolerans på att ens försöka diskutera regler så som det görs här.

NotRyan gillar detta.
  2. GillBates

GillBates Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Apropå förkortningar så är det ett större problem på Expedia. Skriv in att ni vill flyga från Tallinns flygplats, TLL, och välj sedan det alternativ som Expedia kommer fram med...... :)

Joakim och toer00 gillar detta.
  3. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha, där fick jag tisdagsskrattet!

GillBates gillar detta.
  4. toer00

toer00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intressent att veta:

"Vilken är idén bakom BC och vilka tjänster finns tillgängliga?
    Grundidén bakom BusinessClass var ett svenskt forum à la FlyerTalk.

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och om du hade pratat med de som startade BC så skulle du veta att det där är en grov förenkling av verkligheten. Det finns många likheter mellan Businessclass och FlyerTalk, men det finns också många olikheter.

6. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Jag förstår inte riktigt, skriver jag TLL så får jag Tallinns flygplats som enda alternativ (fast med förkortningen TTL men det är Lennart Meri-flygplatsen).

7. GillBates

GillBates Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Precis! Dom blandar och ger med förkortningarna.
    Fortsätt testet med att mata in en destination, datum osv. och sök sedan.

Golfkillen och Peter Hagander gillar detta.
  8. FFlash

FFlash Medlem

Land:
    Finland Finland
    Är det en ny automatisk grej på gång på businessclass.se ;) för jag ser vanliga förkortningar skrivs ut automatiskt om jag skriver enbart förkortningar, såsom American Airlines blir American Airlines, Cathay Pacific blir Cathay Pacific osv. eller har jag en hidden function som jag inte sett tidigare?

EDIT:
    Jodå, jag måste gå in och editera för att see American Airlines eller Cathay Pacific, men det går inte utan skrivs ut automatiskt...
    Okej, inget fel på det. Undrade bara. :=)
    EDIT2: efter editering så gick den till slut! Nevermind...

EDIT3: på tal om förkotningar, mitt favorit jag ser ofta på Flyertalk är "IANAL". Den låter bara så brutalt. "I am not a Lawyer". Ja, jag är ingen advokat eller domare, inte ens en patrullerande nämndeman ;), men I am definitely not anal heller

Last edited: 27 Februari 2017
    Lounge Lizard gillar detta.
  9. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Humor på hög nivå! Jag kan inte citera för i citaten blir det rättat igen...

Tyvärr har den här tråkiga funktionen med autoersättning av vissa förkortningar funnits ett tag och den går inte att stänga av, åtminstone inte som vanlig användare.

10. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Den biten har funnits 3-4 år tror jag så det är inget nytt. Rätt störande tycker jag själv då det kan bli väldigt konstiga inlägg ibland när den skriver ut till något annat än vad som menas. Nog för att förkortningar kan vara störande men tycker detta är minst lika störande då förkortningar som Q R och L H kan betyda olika saker. Många som har någon form av Qatar Airways-kod har man ju sett :)

h9kh9k gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!