Senaste nytt

Använda voucher från American Airlines

Bryant

Medlem
I helgen fick jag en voucher av AA på 900USD. Jag fick information av en agent att den endast gäller på AA-flyg och av en annan att den gäller på hela Oneworld om det är codeshare med AA.

Har ni koll på vad som gället? Är det i övrigt smidigt att boka med voucher online eller behöver jag ringa någonstans.
 

Homer

Medlem
Det finns väl en kod någonstans? så varför inte bara testa? det är ju bara att låta bli att klicka på confirm knappen i sista steget.
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
Det finns väl en kod någonstans? så varför inte bara testa? det är ju bara att låta bli att klicka på confirm knappen i sista steget.

Det vore ett framsteg om den går at använda online. Jag hoppas du har rätt. :)

Jag fick en printad för några år sedan och den gick ENBART att använda genom att skickas in till ett bokningscenter i antingen Spanien eller USA. Utmaningen var att min resa bokades av deras Executive Platinum service som är i USA och därför kunde jag inte skicka den till Spanien för de hade inte tillfånf till bokningen. Men för att skicka den till USA krävdes försäkring (ansågs vara att skicka pengar) eller skicka den med DHL eller chansa och skicka den med vanlig post. Riskerade bli dyrt. Till slut blev jag så förbannad att jag eldade (!) upp den. Det mer sensibla alternativet hade givetvis varit att ta med den på en kommande resa till USA (eller London har jag för mig) och där be AA ta hand om den på en annan bokning. Men så blev det inte...

Den jag fick gick att använda på oneworldflyg så länge biljetten ställdes ut av American - vilket i praktiken troligen innebar att det måste varit minst ett riktigt AA-flyg med på biljetten.
 
Toppen