Senaste nytt

Använda poäng under Covid-kaoset

Sir Lemon

Medlem
Man kan inte avboka och få tillbaka utgånga poäng, förutom om flyget ställs in. Det finns dessutom en risk att regeln att man får omboka slutar att gälla, om corona-situationen förbättras.
Att använda sina poäng till att boka en resa är väl det enda man kan göra om man vill ha värde för den. Önskar man inte resa så brinner poängen inne. Några andra alternativ finns inte. Så mitt tips kvarstår: boka.
 

M.K

Medlem
Varför inte en points+cash MR bokning längre fram i tid om jag får föreslå ett annat alternativ. Går den att genomföra ges nya baspoäng även mot status i nästa period. Med fortsatt stängd destination kan poängen direkt användas till ett annat resmål som det troligen finns personliga planer på då.
 

Nander

Medlem
Att använda sina poäng till att boka en resa är väl det enda man kan göra om man vill ha värde för den. Önskar man inte resa så brinner poängen inne. Några andra alternativ finns inte. Så mitt tips kvarstår: boka.

Jag håller med - men man ska inte boka och utgå från att det kommer att gå att omboka/avboka. Mest värde är såklart att boka en resa på ett datum då man kommer kunna åka, givet att corona-situationen tillåter det. Vilket är lättare sagt än gjort i dagens läge.
 

Sir Lemon

Medlem
Jag håller med - men man ska inte boka och utgå från att det kommer att gå att omboka/avboka. Mest värde är såklart att boka en resa på ett datum då man kommer kunna åka, givet att corona-situationen tillåter det. Vilket är lättare sagt än gjort i dagens läge.
Just nu under överskådlig tid framöver har man rätt att omboka en gång, också med poäng som formellt gått ut, givet att man behåller avreseflygplats och ankomstflygplats. Flygbolag och tid kan dock växlas.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen