Använda poäng under Covid-kaoset

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av intuition, 20 Maj 2020.

  1. intuition

    intuition Medlem

    Ort:
    LUND
    Land:
    Sverige Sverige
    Nu är gränsen 30 000 poäng/månad.
    Så något förbättrat, men fortsatt mycket begränsat.


    Överföring till coop är öppnat, det står inget om någon begränsning där, är det någon som provat att flytta ut större mängder poäng till Coop?
     
    danielhog gillar detta.
  2. intuition

    intuition Medlem

    Ort:
    LUND
    Land:
    Sverige Sverige
    Konstaterar att begränsningen 30k inte gäller för partneröverföring till Coop.
     
  3. Sir Lemon

    Sir Lemon Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Har en bokning till LON på fredag. UD avråder. Bokningen gjord i våras med poäng som gått ut nu. Tallinn säger att om jag avbokar/rebookar faller poängen och att det enda som kan hjälpa mig ge poängen nytt liv är om SAS ställer in. Har de rätt eller kan HUACA till Tallinn eller guldsupporten hjälpa? Ingen 2-1 använd för bokningen.
     
    Gus gillar detta.
  4. Berglund

    Berglund Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Det finns ingen ”guldsupport” som du kan ringa. Du hamnar hos vanliga kundtjänst, förvisso med prioritet i kön och bättre öppettider men ändock - vanliga kundtjänst. Därmed också den servicegrad man kan vänta sig därifrån.
     
    Homer och Sir Lemon gillar detta.
  5. Sir Lemon

    Sir Lemon Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Körde HUACA och den sannolikt indiske Sas-medarbetaren hjälpte mig boka om utan kostnad och med användande av de utgångna poängen, eftersom de för ngn vecka sedan ändrat några minuter på en av de ursprungliga flighterna. På det viset kunde det kallas ”involuntary change”. I Tallinn räknades det inte så, eftersom det var mer än 4 dagar efter de meddelat ändringen och min rätt till rebooking ansågs förfallen.
     
    Gus gillar detta.
  6. Gus

    Gus Medlem

    Hur ser det ut bland forumvännerna med Eurobonuspoäng som förfaller under corona-krisen? Jag har 2000 poäng som förfaller sista september, men jag kan tänka mig att det är en piss i nilen jämfört med många andra?

    Någon borde väl ha 100 000 poäng som förfaller? Hur resonerar ni kring vad ni ska göra?

    Har någon hört från SAS att giltighetstiden på poäng förlängs pga begränsad möjlighet till utnyttjande av poängen? Så som har skett med Eurobonusstatus och vissa amex-vouchrar.
     
    NyfikenGrau gillar detta.
  7. Canadien

    Canadien Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ja, om du har bokat med poäng som förfaller, och den bokningen sedan ställs in av SAS - då har man fått förlängd giltighet på poäng.
     
    NyfikenGrau, Berglund, Gus och 1 annan gillar detta.
  8. Niclas Nygren

    Niclas Nygren Ny medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har strax över 50k poäng som förfaller den sista denna månad.
    Har inte för avsikt att boka någon resa så länge alla covid-restriktioner pågår.
    Vad borde jag göra för att ”rädda” poängen?
    Tappade drygt 30k poäng så här års förra året gör att jag inte vidtog någon åtgärd...
     
    DRG och Gus gillar detta.
  9. Sir Lemon

    Sir Lemon Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det du bör göra är så klart att boka en resa lite framåt i tiden så att du använder poängen. Du kan ju alltid avboka/omboka. Tänk bara igenom noga vilken destination du vill åka till.
     
  10. Nander

    Nander Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Man kan inte avboka och få tillbaka utgånga poäng, förutom om flyget ställs in. Det finns dessutom en risk att regeln att man får omboka slutar att gälla, om corona-situationen förbättras.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×